۰
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

طرح ایجاد شهرک تجهیزات لوازم پزشکی در چابهار نهایی شد

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: طرح ایجاد شهرک تولید تجهیزات و لوازم پزشکی در منطقه آزاد چابهار در مراحل نهایی است و تاکنون تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران جهت راه‌اندازی واحد تولیدی در این شهرک اعلام آمادگی کرده‌اند.
53
53
به گزارش چهاربهاران، عبدالرحیم کردی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه سواحل مکران که اخیراً در چابهار برگزار شد، دستاوردهای ارزشمندی برای منطقه داشت و در پی آن با حضور معاون اول رئیس جمهور 5 تفاهم‌نامه امضا شد که یکی از آنها در چند روز آینده اجرایی می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه مطالعات طرح‌های اقتصادی راه‌اندازی شهرک برنج و خرما در شهرستان چابهار انجام شده، گفت: تاکنون مذاکراتی درباره ایجاد شهرک خرما با یک گروه صنعتی و کشاورزی که سازنده ماشین آلات و تولید کننده فرآورده‌های خرما و مواد اولیه است انجام شده است.
وی گفت: طرح ایجاد شهرک تولید تجهیزات و لوازم پزشکی در منطقه آزاد چابهار در مراحل نهایی است و تاکنون تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران جهت راه‌اندازی واحد تولیدی تجهیزات پزشکی در این شهرک اعلام آمادگی کرده‌اند.
کردی با اشاره به اینکه این شهرک در آینده نزدیک در چابهار راه‌اندازی می‌شود، گفت: تاکنون یک واحد تولید کننده تجهیزات و لوازم پزشکی آماده استقرار در این شهرک شده و پیش‌بینی می‌شود این واحد در 6 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه رویکرد منطقه آزاد چابهار توسعه صنایع پایین دستی فولاد و پتروشیمی است، ادامه داد: در این زمینه تاکنون یک واحد تولید لوله‌های گاز و قوطی‌های فلزی با سرمایه‌گذاری 220 میلیارد ریال و اشتغال 55 نفر نیروی بومی به بهره‌برداری رسیده است.
وی از پیگیری جهت فعال شدن واحد تولیدی نیمه کاره رها شده و تعطیل چابهار با رویکرد حمایتی برای بازگرداندن آن‌ها به خط تولید خبر داد و گفت: در حال حاضر از مجموع 172 طرح سرمایه‌گذاری انجام شده در شهرک صنعتی منطقه آزاد چابهار، تنها 105 طرح فعال است.
کردی با اشاره به حمایت منطقه آزاد چابهار از ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری چابهار، عنوان کرد: سال گذشته در زمینه توسعه هتل‌ها و رستوران‌های چابهار اقدامات خوبی انجام شد و در پی این تلاش‌های در حال حاضر هتل "لیپار" چابهار با 100 درصد ظرفیت در حال فعالیت است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه پروازهای چابهار در نیمه دوم امسال به 92 پرواز در ماه افزایش پیدا کرده، خاطرنشان کرد: جهت افزایش تعداد مسیرهای پروازی چابهار در سال آینده برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد منطقه آزاد سیستان می‌تواند راه مناسب اتصال ترانزیتی چابهار به کشور افغانستان باشد، عنوان کرد: تصویب منطقه آزاد سیستان در توسعه اقتصادی، حمل و نقل ترانزیت چابهار و کل استان نقش بسیار مهم و اساسی دارد که امیدواریم هر چه سریعتر محقق شود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 423802
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *