اینجا چابهار است/ جنب و جوش مردم برای خرید های نوروزی؛

مقبولیت بازار سنتی چابهار نسبت به بازارهای پر زرق وبرق منطقه آزاد تجاری/ بازار سنتی نیازمندی های عام مردم را تامین می کند

28 بهمن 1395 ساعت 10:10

بازار محلی قدیمی و تعدادی پاساژ هم در بافت شهر وجود دارد که بسیار شبیه بازارهای سنتی سایر شهرهاست و در آن ها صنایع دستی مثل سوزن دوزی و لوازم مورد نیاز آن، پارچه های مناسب برای لباس های محلی بلوچی، کاموای کیلویی و اقلامی نظیر این ها عرضه می شود.


به گزارش چهاربهاران، مجتمع ها و بازارهای بزرگ خرید چابهار، اغلب در محدوده منطقه آزاد چابهار قرار دارند، کالاهای عرضه شده در این بازارها از کیفیت به مراتب نازل تری برخوردار هستند.
بازار سنتی چابهار به بازار فجر یا دکه بازار معروف است، خیابانی که گوشه و کنار آن پر است از دکه ها و دست فروش ها. در این بازار میتوانید انواع صنایع دستی و محلی سیستان از جمله رزی دوزی، حصیر، حنا، زیورآلات سنتی، پارچه های رنگی و داروهای گیاهی را بیابید.
اگر هم خانم باشید و کمی اهل ذوق، می توانید دستان خود را به دست زنان بلوچی بسپارید تا با نقش و نگارهای زیبا هنر بلوچستان را بر دستانتان حک نمایند.سوغاتی برای عزیزانتان را فراموش نکنید بخصوص از زنان دست فروش که بسیاری از آنها نان آوران کودکان شان محسوب می شوند!
بازار سنتی چابهار، از جمله جاذبه های دیدنی این شهر می باشد. این بازار در قدیم به صورت دکه و اتاقک های چوبی بوده به همین جهت به «بازار دکه چوبی ها» معروف است. در بازار سنتی چابهار،  پارچه و لباسهای بلوچی، کفش و صندل، عطر و ادویه جات و ساعت به فروش میرسد.
 
 


کد مطلب: 423789

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/423789/مقبولیت-بازار-سنتی-چابهار-نسبت-بازارهای-پر-زرق-وبرق-منطقه-آزاد-تجاری-نیازمندی-های-عام-مردم-تامین-می-کند

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir