۰
معاون مدیر عامل و رئیس جمعیت هلال احمر بندر چابهار:

اجرای طرح ملی دادرس کاهش آسیب‌های جامعه و افزایش سطح ایمنی در مدارس است

معاون مدیر عامل و رئیس جمعیت هلال احمر گفت: مهمترین هدف از طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) کاهش آسیب‌های جامعه و تلاش برای حفظ جان انسان‌ها است.
12
12
محمدرضا شهرکی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به طرح ملی دادرس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: طرح ملی دادرس به منظور گسترش آگاهی عمومی، چگونگی مقابله با حوادث و بلایا، تشکیل تیم های مدیریت بحران آموزش دیده با همکاری جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش در سطح مدارس متوسطه و توسط مربیان آموزش داده می شود.
وی افزود: در شهرستان چابهار تاکنون 10 مدرسه دخترانه و پسرانه روتحت پوشش قرار دادیم.
وی ادامه داد: این دانش آموزان، امدادگران ما هستن در مدارس، اگه خودشون بخوان میتونن جدا از مدرسه، با شرکن در دوره های جمعیت هلال احمر آموزش های تخصصی تری ببینند و در دیگر برنامه های عملیاتی و امدادی استفاده کنیم.
شهرکی بیان کرد: امید است با اجرای این طرح در مدارس گامی بزرگ برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از حوادث برداریم.
رئیس جمعیت هلال احمر بندر چابهار هدف از اجرای طرح ملی دادرس را ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و خانواده های آنها در حوادث غیرمترقبه دانست و افزود: دانش آموزان در این طرح با هشت سرفصل شامل اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج اضطراری، پانسمان و بانداژ، آتل بندی، سی پی آر، اطفای حریق و حمل مصدوم به صورت تئوری و عملی آشنا شدند.
برگزاری پنجمین دوره طرح المپیاد آماده( برادران و خواهران) با حضور دانش آموزان، مسئولین مدارس و کارشناسان ستادی جمعیت هلال احمر جهت نظارت و ارزیابی در بندر چابهار استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) یکی از برنامه های جمعی و فعالیتهای گروهی دانش آموزی است که هدف آن آموزش دانش آموزان در زمینه های امداد و نجات و کمکهای اولیه است که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان جوانان هلال احمر در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 423769
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *