۰
مدیر آموزش و پژوهش توانبخشی انجمن اتیسم ایران:

اتیسم قابل پیشگیری نیست ولی قابل درمان است

اتیسم قابل پیشگیری نیست ولی قابل درمان است ووالدین باید آن را بشناسند.
یبیب
یبیب

 مدیر آموزش و پژوهش توانبخشی اتیسم ایران در گفتگو با خبرنگار #چهاربهاران گفت: اتیسم یک بیماری ژنتیکی است که اگر در ۳ یا ۴ سالگی توسط والدین شناسایی شود قابل درمان است در غیر اینصورت به یک اختلال ماندگار و به نوعی عقب ماندگی ذهنی تبدیل خواهد شد.
سینا توکلی افزود: مشخصه های کودک اتیسمی در ۳ سالگی از طریق رفتارهای غیرطبیعی فرزند مشخص میشود که شامل عدمل تمایل کودک به بازی با کودکان دیگر، بازی فقط با اسباب بازی، تمایل به دیدن برنامه های کارتونی تکراری، پرهیز از دیدن برنامه های کارتونی جدید و به نوعی دوری از تنوع طلبی، ترس از نور زیاد، ترس از صداهای معمولی، فرار از بوی ادکلن و عطر و تمایل مفرد به محیط تکراری از مشخصه های کودکان مشکوک به اتیسم است.

وی ادامه داد: انجمن ما هر زمان آمادگی کمک به کودکان اتیسمی در سراسر کشور را بصورت رایگان دارد اگر کودک اتیسمی در ۳ سالگی تشخیص داده شود قابل درمان است به نحوی که با تمرین توانبخشی از همان سه سالگی میتوان کودک مخلل را  در تعادل با هم سن و سالانش رشد داد تا به مدرسه بروند.

توکلی خاطرنشان کرد: برطبق آمار اعلام شده، آمار کودکان اتیسمی در کشور از هر ۱۵۰ تولد یک کودک اختلال اتیسم دارد.

وی ادامه داد: تشخیص نهایی اتیسم کودکان برعهده روانشناس می باشد که ۲۵ درصد کل مخللان اتیسمی دارای تشنج می باشند و مشکلات کلامی و چشمی دارند و از ۳ تا ۵ سال اگر شناسایی شوند بهبود سریعتری خواهند داشت.
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 423764
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *