۰
معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان:

۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات به مراکز گردشگری چابهار اختصاص یافت

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای ترمیم و تکمیل پروژه‌های مراکز گردشگری چابهار اختصاص یافت.
1
1
به گزارش چهاربهاران، آریا نارویی اظهار داشت:‌ از نوار سواحل مکران تا نقطه صفر مرزی "گواتر" و جنگل‌های حرا، 8 منطقه در شهرستان چابهار و 7 منطقه نیز در شهرستان کنارک به عنوان پروژه‌های گردشگری است که در بخش تکمیل زیرساخت کمبودهای زیادی دارند.
معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و همچنین با توجه به اینکه سال 1396 سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری کشور معرفی شده، زیرساخت‌های کنارک و چابهار نیازمند تکمیل و بهره‌برداری است.
وی افزود: به همین دلیل مبلغ 10 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی تخصیص داده شد که تا 22 بهمن‌ماه در استان جذب می‌شود.
نارویی گفت: با توجه به کمبود زمان تا فرا رسیدن ایام نوروز و حضور گردشگران در استان، از مهمترین مراحلی که پس از جذب اعتبارات می‌توان انجام داد، سرعت بخشیدن به تشکیل پرونده سرمایه‌گذاران استان و ارسال آن به مرکز کشور و سازمان کل میراث فرهنگی است.
معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان به یکی از هتل‌های چابهار به عنوان یکی از پروژه‌های ضروری در سواحل مکران با توجه به جمعیت زیاد گردشگر در این مکان اشاره کرد و اظهار داشت: این هتل با 11 هزار هکتار مساحت، بیش از 180 اتاق و پیشرفت فیزیکی 70 درصدی، به عنوان هتل چهار ستاره از پروژه‌های راکد منطقه محسوب می‌شود که با توجه به نیاز موجود اعتبار لازم جهت اتمام آن تخصیص داده شده و در ایام نوروز امسال افتتاح می‌شود.
انتهای پیام/
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 423760
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *