۰
دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در حوزه جنوب شرق کشور در گفتگو با چهاربهاران:

آغاز به کار هفتمین جشنواره مردمی عمار در چابهار/ از اکران در لنچ بروی دریا تا اکران در دورترین نقطه صفر مرزی منطقه گواتر چابهار

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در حوزه جنوب شرق کشور گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم های مردمی عمار همراه با اکران فیلم داستانی قابلمه در سالن اجلاس ها و همایش های بین المللی منطقه آزاد تجاری چابهار آغاز بکار کرد.
121
121
بهنام گرگیچ مقدم در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: افتتاحیه هفتمین جشنواره فیلم مردمی عمار همزمان با برنامه همایش نخبگان در سالن اجلاس ها و همایش های بین المللی منطقه آزاد تجاری چابهار با حضور مسئولین و عموم مردم برگزار شد.
وی مردمی بودن جشنواره عمار را مهم دانست و افزود: فیلم های جشنواره مردمی فیلم عمار بصورت ویژه در هر شرایط مکانی از جمله در مدارس، مساجد، هیات، سالن های همایش، منزل شهدا و جانبازان، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، ادارات، روستاها و با هر وسیله نمایشی ویدئو پروژکتور، تلویزیون، کامپیوتر اکران اتفاق می افتد.
دبیر جشنواره از برنامه های ویژه در این دوره در شهرستان چابهار خبر داد و بیان کرد: اکران فیلم در لنچ بروی دریا و اکران در دورترین نقطه صفر مرزی یعنی منطقه گواتر چابهار را خواهیم داشت.
گرگیچ مقدم ادامه داد: این دوره از اکران فیلم ها از 17 دی ماه آغاز و تا اسفند ماه در نقاطی همچون راسک، قصر قند، کنارک، نیکشهر، نگور، چابهار، زرآباد اکران خواهد داشت.
وی افزود: از کلیه علاقه مندان که مایل به همکاری با ما هستند دعوت می کنیم جهت دریافت پک و ارتباط با دبیرخانه جشنواره مردمی عمار با شماره های زیر تماس حاصل فرمایند 09155457064 و 09351066151و یا آثار خود را به رایانامه (پست الکترونیک) دبیرخانه pvesal@gmail.com ارسال کنید.

به گزارش چهاربهاران، کلید برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار اولین بار بعد از فتنه 88 زده شد، زمانی که جمعی از جوانان و فیلم‌سازان متعهد کشور آثاری را درباره فتنه تولید کرده بودند اما این آثار نه تنها حمایت نشد بلکه رسانه ملی و نهادهای مرتبط قدمی برای نمایش و دیده شدن این آثار بر نداشتند.
 این اتفاق باعث شکل‌گیری ایده برگزاری یک جشنواره مردمی برای دیده شدن این آثار شد. نام این جشنواره ـ که مبدأ شکل گیری و روش‌های نوین و متفاوتی در مقایسه با جشنواره‌های رایج دیگر داشت ـ به نام پرچمدار روشن‌گری و تبیین حق‌طلبانه در صدر اسلام، حضرت عمار یاسر مزیّن گشته و «جشنواره مردمی فیلم عمار» نام گرفت.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 423635
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *