نجات جان ۲۰۸ دریانورد توسط مرکز جستجو و نجات دریایی چابهار

6 دی 1395 ساعت 10:58

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار در هشت ماه امسال جان ۱۰۲ دریانورد را در ۲۰۸ سانحه دریایی در محدوده آب‌های دریای عمان و اقیانوس هند نجات داده است.


به گزارش چهاربهاران، بهروز آقایی اظهار کرد: در هشت ماه سال‌جاری در پی بروز وضعیت نامساعد جوی و دیگر عوامل با اعلام وضعیت اضطراری و درخواست کمک، نیروهای مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار بلافاصله شناور امداد و نجات "ناجی 5" را به آن مناطق فرستاده و در مجموع در این مدت موفق به نجات جان 102 نفر خدمه سانحه دیده از خطر غرق شدگی شدند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اعلام وضعیت جوی نامساعد جهت دریانوردی از طریق کانال‌های رادیویی به عموم شناورهای در حال تردد، متاسفانه باز هم برخی از شناورها مبادرت به دریانوردی در شرایط نامساعد نموده و جان خود را به خطر می‌اندازند.
وی خاطرنشان کرد: حفظ ایمنی آبراهه‌ها و نجات افراد مضطر در دریا یکی از اهم مأمویت‌های اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان است.
آقایی افزود: مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار با برخوردری از تجهیزات مناسب و پیشرفته و با همیاری شناورهای در حال تردد در حوزه استحفاظی دریایی، در تمامی ساعات شبانه‌روز آخرین وضعیت ایمنی دریایی را رصد کرده و به کمک و نجات جان دریانوردان می‌شتابد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 423607

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/423607/نجات-جان-۲۰۸-دریانورد-توسط-مرکز-جستجو-دریایی-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir