مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

ساخت سیلوی 150 هزار تنی غلات در بندر چابهار

6 دی 1395 ساعت 10:10

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: سیلوی 150 هزار تنی ترمینال غلات به صورت کاملاً مکانیزه در بندر شهید بهشتی چابهار با 130 میلیارد تومان اعتبار ساخته می شود.


به گزارش چهاربهاران، بهروز آقایی اظهار کرد: این سیلو در مرحله نخست با ظرفیت 150 هزار تن بهره برداری می شود و در مراحل بعدی قابلیت افزایش تا 400 هزار تن را دارد.
  این مقام مسئول  تصریح کرد: این سیلو به دو دستگاه برج تخلیه غلات مجهز خواهد شد که هر دستگاه بیش از هزار تن در ساعت تخلیه خواهد کرد.   آقایی گفت : ترمینال غلات در بندر چابهار دارای یک اسکله تخصصی است که قابلیت پذیرش کشتی های بالاتر از 120 هزار را برخوردار است.   مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود : انتقال غلات از برج های تخلیه تا سیلو به صورت مکانیزه و گالری های کاملاً محسور شده با رعایت موازین زیست محیطی خواهد بود.   آقایی گفت : امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث ترمینال مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان اولین ترمینال مکانیزه کشور با ظرفیت بیش از هزار و 500 تن در ساعت، صادرات مواد معدنی را برای صادرکنندگان کشور رقابت پذیرتر و اقتصادی خواهد کرد.   مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: این ترمینال به طور قطع در سال های اولیه راه اندازی، ترافیک بار قابل توجهی را برای این بندر ایجاد خواهد کرد.   آقایی اظهار کرد: با توجه به مواد معدنی با خلوص بالای استان سیستان و بلوچستان و افغانستان و حجم صادرات بیش از 14 میلیون تن سنگ آهن و حجم صادراتی سنگ های زینتی و مواد معدنی مسی و آلومینیوم به کشور چین، این ترمینال در هر ساعت قابلیت بارگیری بیش از هزار و پانصد تن در ساعت را فراهم می کند.   انتهای پیام/


کد مطلب: 423606

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/423606/ساخت-سیلوی-150-هزار-تنی-غلات-بندر-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir