دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی:

چابهار دارای مشکلات در ناو دریانوردی و هوانوردی است

30 آذر 1395 ساعت 12:11

مشاور ارشد رئیس جمهور ایران گفت: منطقه آزاد چابهار باید به هوانوردی و دریانوردی بعنوان ابزارهای اصلی توسعه بپردازد ولی بندر و فرودگاه چابهار دارای مشکلاتی می باشد.


به گزارش چهاربهاران، اکبر ترکان در جلسه شورای معاونين و مديران منطقه آزاد چابهار و ارايه ي عملكرد حوزه هاي مختلف سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: منطقه باید با فرودگاه کنارک در تعامل باشد و بجای ۳۵۰ هزار متر مربع، ۵۰ هزار متر مربع در کنار فرودگاه کنارک باند اختصاصی بسازد و این در حالیست هواپیمایی ایرلاین پیشنهاد ساخت فرودگاه در منطقه آزاد داده است که تا آن زمان میتوان از فرودگاه کنارک بهره جست.
وی افزود: دبی به دلیل قدرت دریانوردی و هوانوردی  از بندر به قطب لجستیکی تبدیل شده و ۶۴ بندر دنیا را مالک است یا مدیریت می کند و این دو عامل عامل موفقیت این منطقه بوده است.
ترکان ادامه داد: دبی برای جزیره هندورابی ابتدا بندر و فرودگاه ساخت تا روابط تجاری در حمل و نقل با سرعت بیشتر طی شودو اینها اصلی ترین بال پرواز توسعه می باشند.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در خصوص برنامه های آینده منطقه آزاد چابهار گفت: در پایان سال جشنواره نوروز برگزار خواهد شد و باغ تیس بعنوان کارگاه صنایع دستی برای پایلوت محصولات صنایع دستی استان برای گردشگری کشور انتخاب شده است.
عبدالرحیم کردی افزود: بعد از آن سال ۹۶ را در منطقه آزاد چابهار بعنوان سال تیس با رویکرد کردشگری و اشتغال نام گذاری خواهیم کرد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: منطقه آزاد دارای اختلافاتی با بندر است به طوریکه اسکله شهید بهشتی و کلانتری باید در اختیار و زیرمجموعه ما باشد و حتی خود اداره بندر ولی اینطور نیست.
عبدالرحیم کردی خاطرنشان کرد: فرودگاه کنارک نیز دارای اختلاف نظراتی در خصوص حمل و نقل و مذاکرات با منطقه است که مانع توسعه بیشتر در منطقه آزاد شده است بطوریکه مجوز آن به اسم فرودگاه بین المللی منطقه آزاد ثبت شده است و ما میتوانیم ۳۵۰ هزار متر مربع از منطقه آزاد را برای ساخت فرودگاه اختصاص دهیم.
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 423597

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/423597/چابهار-دارای-مشکلات-ناو-دریانوردی-هوانوردی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir