۰

چابهار بندری با نام بزرگ ولی غرق در محرومیت وفقر/ ضروریت کمک و رسیدگی منطقه آزاد به نواحی همجوار

بندر مهم و استراتژیک چابهار، که نام «محور توسعه شرق کشور» را به یدک می کشد در نواحی همجوار با فقر و محرومیت بسیار زیاد رو برو می باشد.
23
23
به گزارش چهاربهاران، ضروری است دولت در این منطقه خط مستقیم توسعه وپیشرفت را موازی با زدودن چهره محرومیت و فقر از نواحی همجوار چابهار طی نماید.
اگر سازمان منطقه آزاد وارد مسائل حاشیه ای شده است پس در همان حاشیه مانده است و خط مستقیم پیشرفت را در نمودار توسعه اقتصادی مردم طی نکرده است.
رئیس مناطق آزاد تجاری- صنعتی کشور که در سفر دو روزه به چابهار امروز بازبینی هایی از کار پروژه ها و وضعیت منطقه آزاد چابهار انجام داد.
وی بعد از بازدید از پروژه ها در جلسه عنوان کرد: منطقه آزاد چابهار مزیتی دارد که هیچ منطقه آزاد دیگری در کشور ندارد و آن تعامل با بیش از چند ناحیه یعنی دبی، عمان، افغانستان، پاکستان و غیره است . سئوال اینجاست آیا این مزیت کمکی به معضل بیکاری جوانان بومی منطقه کرده است؟اگر منطقه آزاد چابهار یک محدوده منحصر بفرد است هنوز می بینیم فقر و اعتیاد در پشت دیوارهای این شهر وجود دارد.
و حتی در خیابانهای شهر معتادین زیادی در حال رفت و آمدند و هرروز اخباری از سرقت ها به گوش میرسد.
آیا سوددهی منطقه آزاد چابهار اقشار در خود منطقه آزاد را پوشش می دهد یا خیر؟ مسلمٱ یک گروه مشخص که در خود منطقه غرفه دار می باشند سوددهی مشخصی دارند و باظرفیت های خاصی که به در چابهار وجود دارد اشتغالزایی و سوددهی فراوان تنها برای سرمایه داران از نقاط دیگر کشور به اینجا صورت گرفته است ولی مردم بومی منطقه هنوز در اکثر جاها در خط فقر قرار دارند.
چگونه منطقه آزاد چابهار می تواند اقتصاد استان را زیرو رو کند در حالیکه نتوانسته اقتصاد مردم چابهار را به میزان استاندارد بهبود بخشد. مشخص است تنها قشر خاصی از سرمایه گذاران تجاری قابلیت سودبری از این فرصت ها را داشته و دارند.
با موقعیت خاص تجاری که منطقه  آزاد چابهار داراست مردم بومی منطقه میزان رضایتمندی شان از اشتغالزایی فررندانشان بوسیله منطقه آزاد بسیار پایین است.
پولهایی که هزینه زیبا سازی منطقه آزاد چابهار شده است دارای لطف است ولی این لطف بیشتر می شد اگر رضایتمندی مردم را در برداشت و این در حالیست که مناطق بالانشین منطقه آزاد به اسم ویلا تنها در تملک سرمایه گذاران منطقه می باشد.
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 423594
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *