علی خانقائی در گفت و گو با خبرنگار
چهاربهاران، ضمن تبریک روز حمل و نقل اظهار کرد: حمل و نقل شاید گلوگاه تولید باشد و یکی از زنجیره هایست که در اقتصاد نقش اساسی دارد و فعالیتهایی مانند انتقال تولیدات کارخانه و معادن را در بردارد
وی افزود: بعد از بهره برداری ۸/۵ تنی بندر چابهار تا پایان سال به همین نسبت حجم بار و ترافیک جاده ها بیش از سه برابر خواهد شد بنابراین جاده ها باید تبدیل به بزرگراه شوند.
خانقائی گفت: بندر چابهار برای پهلو گیری کشتی های ۱۰۰ هزار تنی در حال انجام است و اگر خطوط راه آهن تکمیل شود نقش خوبی در کاهش هزینه های حمل و نقل خواهد داشت و تا زمان تکمیل پروژه راه آهن باید زیرساخت های جاده ای برای بزرگراه تکمیل شود.
وی تأکید کرد: پایانه موقت مرزی پیشین و ریمدان برای مراودات رسمی با پاکستان در سال آینده بهره برداری می شود تا همانند پایانه میرجاوه فعال باشد و در حال حاضر مشاور برای طراحی پایانه شروع به کار کرده است تا فاز اول آن افتتاح شود.
مدیرکل حمل و نقل پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: جاده ها نیز برای توسعه بندر چابهار تا پایانه مرزی میلک و سرخس در خراسان باید تبدیل به بزرگراه شوند تا حجم بار چابهار، پیشین و ریمدان به جاهای دیگر با مشکلات حمل و نقل مواجه نشود.
وی بیان کرد: استان ما یکی از اولویت های کشور است در بحث توسعه است و ترانزیت و حمل ونقل با توجه به دو مرز فعال چابهار و میلک در استان، تجار خارجی در بحث زمان و هزینه ارتباط تنگاتنگی دارند زیر حمل و نقل آسان از طریق بزرگراه یا خط ریلی میتواند هزینه و زمان را کاهش دهد و سرمایه گذاری تجار خارجی بیشتر می شود.
علی خانقائی خاطرنشان کرد:۲۶ آذر به دلیل فرمان حضرت امام برای انتقال کالاها از بنادر به سرتاسر کشور به دلیل کمبود منابع مورد نیاز مردم به نام روزحمل و نقل و رانندگان نام گذاری شد چراکه رانندگان بعد از فرمان امام راحل بسیج شدند و در سال ۶۲ کالاها را انتقال دادند.
انتهای پیام/