۰
وکیل دادگستری:

تكدی گری موجب بروز مشكلات فساد، جرم و جنایت در جامعه می شود

تكدی گری یكی از این ناهنجاری ها در جامعه ایرانی است كه اجتماع با فرهنگ اصیل و تمدن كهن ایرانی را با مشكلاتی رو به رو كرده است.
144
144
به گزارش چهاربهاران، ایران اسلامی یك كشور متمدن و با فرهنگ غنی و آداب و رسوم منحصر به فرد در جهان است كه همیشه این آداب و رسوم مورد توجه كشورهای دیگر جهان قرار داشته است. فرهنگ اسلامی و عمل به آموزه های قرآنی ایران را به یك كشور بارز در منطقه تبدیل كرده است اما اكنون با توجه به شرایط خاص اجتماعی و اقتصادی در كشور این فرهنگ دچار چالش شده است به گونه ای كه می توان گفت با ایجاد شغل های كاذب و درآمدهای نادرست ناهنجاری هایی در اجتماع بوجود آمده است كه هم از دید اسلام و قرآن رد شده است و هم هیچ مناسبتی با فرهنگ اصیل ایرانی ندارد.
در همین رابطه خبرنگار ایسنا به سراغ وكیل پایه یك داگستری رفت و نظر وی را دراین خصوص جویا شد كه مهدی عشقی مقدم در این باره گفت: تكدی گری یكی از زشت‌ترین مناسبات اجتماعی است كه قانونگذار هر كشور بر حسب فرهنگ و آداب و سنن موجود برای آن مجازات تعیین كرده است.
وی بیان کرد: از آنجایی كه تكدی گری خود موجب بروز مشكلاتی از قبیل فساد اخلاقی، جرم و جنایت، و دزدی در جامعه می شود مردم باید توجه داشته باشند كمك كردن به این گونه افراد كمك به جرم و جنایت در جامعه است.
به گفته عشقی مقدم به هر حال شیوه جدیدی از تكدی گری كه شاید با آن برخورد داشته باشیم استفاده از دین و مذهب مردم برای گدایی است و شخص با متوسل شدن به ائمه و بزرگان دین طلب پول می كند.
وی بیان داشت: كشور ما نیز به لحاظ شرایط خاص اقتصادی و اجتماعی خود و به دلیل جوان بودن درصدی از جامعه از این پدیده مستثنی نیست.
عشقی مقدم در ادامه گفت: بزهكاری برخی از نوجوانان و جوانان به دلایل شرایط خاص اقتصادی آنها نیز یكی از علت های اصلی تكدی گری است.
وی تصریح كرد: نقش والدین در این رابطه مهم است و توجه كردن به فرزندان و نحوه معاشرت آنها با دوستان می تواند به نوعی جلوگیری از پدیده فوق باشد.
وی ادامه داد: اما حساسیت های عاطفی، مذهبی و ملی مردم ایران پذیرای این وضع رقت انگیز نیست و علاوه بر آن،‌حضور این افراد با ظاهری نابهنجار در ملاء عام در معابر عمومی زندگی در سطح شهرها علاوه بر مغایر بودن با ارزشهای دینی و انقلاب اسلامی موجب تاثیر سوء بر افكار عمومی نیز شده اشت.
عشقی مقدم در ادامه بيان كرد: دین اسلام برای مقابله با مسئله تكدی گری اندیشه و راه حل هایی را ارائه داده است كه در این ارتباط رسیدگی و مراقبت از بیماران، معلولین، آسیب دیدگان و محرومان رامطرح كرده است.
اين وكیل پایه یك دادگستری در پایان گفت: امید است همه مردم و مسئولین دست در دست هم دهیم تا جلوی این ناهنجاری های اجتماعی را بگیریم تا شاهد عواقب بسیار بدتر و شكل گیری ناهنجاری های اجتماعی سخت تر از تكدی گری نباشیم.
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 423547
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *