۰

آمادگی شرکت خارجی «سواپه» برای ساخت نیروگاه در چابهار

مدیران شرکت سرمایه گذاری چند ملیتی (سوئدی، انگلیسی و آلمانی) سواپه (swaupe) در سفر به چابهار برای ساخت نیروگاه ٤٠٠ مگاواتی و شهرک تولید انرژی خورشیدی، واحدهای مسکونی، مجتمع های اداری و مینی پالایشگاه اعلام آمادگی کردند.
662
662
به گزارش چهاربهاران، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزادتجاری-صنعتی چابهار از آمادگی شرکت چند ملیتی سوئدی، انگلیسی و آلمانی سواپه (swaupe) جهت ایجاد شهرک های انرژی، مسکونی - اداری و نیز مینی پالایشگاه با استاندارهای جهانی خبر داد.
 عبدالرحیم کردی در دیدار با برنت پیئرسون (Brent Pearson) مدیر اجرایی شرکت چند ملیتی سواپه و هیات همراه در چابهار افزود: در حال پیگیری درخواست های شرکت یاد شده در خصوص مشکلات و موانع آنان از طریق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور هستیم.
وی بیان کرد: تفاهم نامه همکاری این سازمان و شرکت چند ملیتی سواپه در دور مذاکرات و عملیات اجرایی تحقق سرمایه گذاری بسیار خوب پیش رفته است.
وی اظهارداشت: برای ایجاد شهرک انرژی شامل؛ نیروگاه 400 مگاواتی برق و پروژه تولید انرژی خورشیدی در منطقه، 800 هکتار زمین به این پروژه ها در پیکره 8 منطقه آزاد چابهار اختصاص داده شده است.
مدیر اجرایی شرکت چند ملیتی سواپه در این نشست با اشاره به روند چگونگی آغاز سرمایه گذاری و تحقق این مهم در منطقه آزاد چابهار گفت: در این راستا مذاکراتی با دست اندرکاران وزارت نیرو در تهران داشته ایم و تاکنون پیشرفت خوبی داشته و منتظر قرار خرید برق Power Purchase Agreement (PPA) هستیم.
برنت پیئرسون (Brent Pearson) در ادامه بیان کرد: پس از امضای این قرارداد بانک های اروپایی در خصوص تأمین مالی اقدامات لازم را انجام خواهند داد و انتظار ما از مدیران منطقه آزاد چابهار اعمال تخفیف های ویژه، تسریع و تسهیل در فرآیند های مختلف از جمله اخذ مجوزها، مونتاژ ماشین آلات و تولید برق است.
وی با اشاره به اینکه ما در چابهار هدف مان را تعیین کرده ایم اضافه کرد: ما از طرح پارک انرژی استقبال می کنیم.
دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 423539
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *