۰
رئیس کمیسیون حقوقی و اقتصادی اجلاس روسای شوراهای استان ها در گفتگو با چهاربهاران:

لایحه دولت در اصلاح درآمدها، منابع مالی شهرداری ها را مختل می کند

رئیس کمیسیون حقوقی و اقتصادی اجلاس روسای شوراهای استان های کشور گفت: لایحه دولت در اصلاح درآمدها به ضرر مجموعه و منابع مالی شهرداری ها را مختل می کند.
510
510
بختیاری در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به بحث مبنایی، نقد و بررسی لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم شهرداری ها اصلاح و نقد و بررسی لایحه درآمدهای شهرداری است که به نوعی برای این ارگان سرنوشت ساز است که می تواند درآمد های شهرداری ها را را تحت شعاع قرار بدهد.
وی با اشاره به نظر کارشناسان مبنی بر اختلال در درامدها شهرداری در پی تصویب این لایحه افزود: نظر کارشناسان بر این بود که لایحه نهایتا به ضرر مجموعه شهرداری هاست و عملا حاکمیت شوراها را بر شهرداری ها و به ویژه بر درآمدها مختل می کند براین اساس پیشنهاد بر مخالفت با این لایحه و درخواست اینکه دولت این لایحه را پس بگیرد.
بختیاری بیان کرد: به اعتقاد کارشناسان شورای عالی و مجمع مشورتی کلان شهرها با یکدیگرلایحه جدیدی را تدوین کنند و به مجلس ارائه شود و آن هم برلایحه دولت و مبنای کار قرار بگیرد و مجلس را هم ترغیب به حرکت کند.
رئیس کمیسیون حقوقی و اقتصادی اجلاس مشترک روسای شوراهای استان ها ادامه داد: در واقع نمایندگان مجلس با اعضای شورا هماهنگی لازم را داشته باشند تا در خصوص مواردی در قالب لایحه ششم و همین طور لایحه پایدار شهری لایحه مدیریت یکپارچگی شهری در دفاع از کیان شوراها و وظایفی که شورا ها در قالب محلی دارند آنها را توجیه و پیگیری کنند و بتوانیم شاهد بالندگی بهتر شوراها باشیم.
بختیاری با اشاره به اینکه دولت متاسفانه دیدگاه مثبتی در قبال تقویت شوراها ندارد خاطرنشان کرد: آنچه که در حال اتفاق است منجر به کاهش اختیارات و حوزه عمل شوراها می شود و در جلساتی که مطرح می شود درکل به دنبال این هستیم که با این امر تفکر مقابله کنیم و شاهد عملکرد شوراها و و حوزه عمل شوراها در قالب یک مدیریت  یکپارچه محلی توسعه و گسترش پیدا کند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 423527
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *