۰
امام جمعه شهرستان چابهار در خطبه های این هفته:

پیاده روی اربعین سفر بیداری انسانها از خواب جهل است/ دشمن شناسی و بصیرت افزایی از مولفه های بسیج است

امام جمعه چابهار پیاده روی اربعین را سفر بیداری دانست که انسانرا از خواب جهل برمیخیزاند.
نماز جمعه چابهار
نماز جمعه چابهار
به گزارش چهاربهاران، حجت السلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته بعد از دعوت به تقوی و دوری از گناه فرارسیدن اربعین حسینی را به محظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب و تمام مسلمین و مسلمات تسلیت گفت واظهار کرد: با توجه به حدیثی از معصوم زیارت اربعین یکی از نشانه های مومن است و فرمودند "کسانی که پیاده به زیارت اربعین و امام حسین علیه السلام مشرف شود به ازای هر قدمش یه گناه بخشیده شده و بجای آن حسنه مینویسند.".
وی افزود: در زیارت اربعین هدف و انگیزه ی آن امام معصوم بیان شده است آنچنانکه در آن زیارت میخوانیم من جزء کسانی هستم که اعلام میکنم آن امام خونش را در راه تو (خدا) فداکرد تا بشریت و بندگان تو از دست طاغوت و حقارت پذیری رهایی یابند.
خطیب نماز جمعه چابهار با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: بطن و متن انقلاب از بسیج است و بسیج یعنی همین ارتش و پیاده روی اربعین.
وی دشمن شناسی و بصیرت افزایی را از مولفه های بسیج عنوان کرد.
حجت الاسلام موسوی با اشاره ای به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند امروزه جمهوری اسلامی در معرض دو اشتباه می باشد، اول آنکه شعار مرگ بر آمریکا نباید حذف شود و دوم آنکه ارتباط با آمریکا مشکلات مارا برطرف نمیکند چراکه خود آمریکا در حال حاضر درگیر بحرانهای سیاسی و اقتصادی بزرگی است و چطور میخواهد در وضعی که مشکلات خودش را نمی تواند حل کند وضعیت کشور مارا برطرف کند!!! و وظیفه امروزی ملت ما اشداء علی الکفار و رحماء بینهم می باشد و راه نجات جمهوری اسلامی خود اتکایی است.
حجت الاسلام موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته؛ صبر و بردباری امام حسن علیه السلام را در مقابل معاویه مثال زدند و گفت: صبر و صلح امام از روی ضعف و اجبار نبود بلکه از روی علم و دانش و مصلحت اسلام بود.
وی ادامه داد: امام صادق علیه السلام میفرمایند طالبان و عالمان علم باید علم را با حلم و وقار زینت کنند و در راه علم تواضع و فروتنی به خرج دهند و مانند دانشمندان جبار و اشرافی گر عمل ننمایند که حاصل آن از بین رفتن حق بوسیله باطل میباشد .
حجت الاسلام موسوی از بیان معصوم نقل کردند که نقش علم طرح دادن و نقش حلم اجرای آن طرح میباشد و امام صادق علیه السلام فرمودند که علم بهترین دوست مومن و حلم وزیر او و عقل هم فرمانده ی آن دو میباشد.
امام جمعه چابهار در ادامه خطبه خود صفت 64 انسانهای متقی را اینگونه بیان کرد: قول و عمل باید باهم یکسان و هماهنگ باشند و خداوند حکیم هم در سوره صف آیه 3 میفرماید که چرا چیزی میگویید که عمل نمیکنید؟ این جرم و گناهی نابخشودنیست.
انتهای پیام/
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 423503
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *