۰
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چابهار:

بهترین راه فقر زدایی بکارگیری منابع انسانی بومی منطقه است

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بهترین راه فقر زدایی بکارگیری منابع انسانی بومی منطقه است.
11
11
سید حمید کلانتری در بازدید از شرکت پروفیل چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: برای افزایش کار آفرینی و کاهش نرخ بیکاری باید تعاونی های بوجود آمده در منطقه در راستای توانمندی های مردم اینجا و با بومی پذیری در جهت اشتغال فعالیت کنند به طوریکه مناطق آزاد در حال حاظر تنها نقش واردات کالا را بجای صادرات تولیدات بومی اجرا کرده است.
وی افزود: با آموزش های کوتاه مدت و ظرفیت های شغلی مانند پوشاک از طریق فنی و حرفه ای میتوان تولیدات داخلی را با رشد زیاد توسعه داد.
کلانتری ادامه داد: برای افزایش روند ساخت تعاونی ها نیز عوامل بانکی و اداره کار باید روابط بیشتر برقرار کنند به طوریکه تاکنون ما در این استان دچار غفلت طولانی مدت در خصوص محرومت، فقر و توسعه نیافتگی شده ایم و نرخ بیکاری ثابت بوده است.
وی بیان کرد: چرا مردم تهران باید از همه ظرفیت های آسایشی مانند گاز برخوردار باشند ولی مناطقی مانند سیستان و بلوچستان هنوز از این نعمت بی بهره اند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر پیگیر امکانات و مقدمات برای گاز رسانی و اجرای پروژه های لازم هستیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در حیطه حرفه مردم مانند صنایع دستی نیز باید یک تیم تشکیل شود که شامل معاونت تعاون، فنی و حرفه ای، اشتغال و بانک ها باشد تا پروژه ها آسانتر اجرایی شود.
مدیر عامل پروژه تولید لوله و پروفیل مقاطع فولادی منطقه آزاد چابهار درخصوص این پروژه افزود: بعد از تکمیل پروژه در بهمن ماه امسال حدود ۶۰نفر اشتغال زایی در یک شیفت خواهد داشت که درصورت بازدهی کل پروژه ظرفیت به ۱۴۰نفر در شیفت دوم خواهد رسید.
مجتبی پادیانی گفت: افتتاح پروژه در‌مجموع۱۹میلیارد تومان هزینه خواهد داشت که تا کنون۷ونیم میلیارد تومان هزینه داشته واست که بانک توسعه تعاون هزینه وام آن را به عهده گرفته است.
وی ادامه داد: هدف از ایجاد پروژه صادرات به کشورهای عمان، پاکستان و افغانستان بوده است که علاوه بر افزایش صادرات با در نظر گرفتن نیروی کار، فقرزدایی را کاهش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به نیاز۶۰نفری نیرو و آگهی استخدام در سایت تا کنون ۷۰۰نفر در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس درخواست کار داده اند که از یک طرف به دلیل توان بکارگیری نیروهای بهتر باعث خوشحالیست و از طرف دیگر به دلیل بیکاری زیاد باعث ناراحتی می باشد
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه هیئت ۷ نفره از پروژه درحال ساخت تولید لوله و پروفیل فولادی بازدید کرد و در ادامه در نشستی با حضور مسؤلین استانی و چابهار شامل اداره کار، بانک توسعه و تعاون و فنی حرفه ای باهدف کارآفرینی در ویلاهای منطقه آزاد برگزار شد.
انتهای پیام/
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 423484
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *