مدیر کل دفتر تسهیل وجذب سرمایه گذاری استانداری خبرداد:

بسته های حمایتی دولت از واحدهای تولیدی با پرداخت تسهیلات ویژه

9 آبان 1395 ساعت 11:36

مدیر کل دفتر تسهیل وجذب سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان گفت: دولت با پرداخت بسته‌های حمایتی در قالب تسهیلات کم بهره به دنبال احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل است.


به گزارش چهاربهاران، ماندانا زنگنه سروش در کارگروه بررسی رفع موانع تولید و صادرات غیر نفتی در چابهار، ضمن اشاره به فرصت های ایجاد شده درپسا برجام جهت سرمایه گذاری و تولید اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگروه بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی راکد به چرخه فعالیت، افزایش تولید و ایجاد اشتغال و رفع موانع صادراتی است که بانک‌ها و دستگاه‌های خدمت ‌رسان واحدهای تولیدی و صادر کنندگان را کمک می کنند.
وی ضمن تشکر از پیشکسوتان تولید و صادرات شهرستان افزود: در بازدیدی که امروز از برخی واحد های تولیدی شهرستان داشتم پتانسیل های خوبی را مشاهده کردیم که برخی واحد ها دارای مشکلاتی بودندکه باعث کند شدن چرخ تولید شان شده بود،که تمام توان خود را می گذاریم تا در جلسات ستاد تسهیل استان به مشکلات این واحد ها رسیدگی کنیم.
وی بیان کرد: دولت با پرداخت بسته‌های حمایتی در قالب تسهیلات کم‌بهره با کمک بانک‌ها به دنبال احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل است.
این مقام مسئول ضمن اشاره به برگزاری همایش بزرگ توسعه سواحل مکران در آینده نزدیک که در چابهار برگزار می گردد خاطر نشان کرد: این همایش با حضور سرمایه گذاران بین المللی از 80 کشور و نیز هلدینگ های بزرگ کشور برگزار می شود که خود باعث رونق تولید و سرمایه گذاری در این شهرستان خواهد شد.
مدیر کل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان در ادامه کارگروه بررسی رفع موانع تولید و صادرات با اشاره به برگزاری جلسات متعددی جهت رفع موانع تولید در استان افزود: باید بتوانیم با رعایت اصول  اقتصاد مقاومتی روش مناسبی جهت انجام فعالیتهای تولیدی با ارزش افزوده بالا در پیش گیریم و دولت با پرداخت بسته‌های حمایتی در قالب تسهیلات کم بهره با کمک بانک‌ها به دنبال احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل است که سبب ایجاد اشتغال در جامعه می‌شود.
 نادر میرشکار ادامه داد: خوشبختانه گمرک شهرستان راه کار های مناسبی در جهت رفع موانع صادراتی انجام داده که باعث سهولت در امورات صادراتی شده.
وی با اشاره به اینکه بانک‌ها همراهی و هماهنگی لازم را در پرداخت تسهیلات و احیا واحدهای تولیدی دارند، گفت: امیدواریم در اینده نزدیک مابقی واحدهای تولیدی با بانک ها قرارداد منعقد کرده و تسهیلات آنها را نیز پرداخت کنند.
این مقام مسئول ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی استان در افغانستان خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان دارای رتبه‌های برتر صادراتی و تولیدی هستند که این نمایشگاه فرصتی است تا سرمایه گذاران افغانی از نزدیک با این ظرفیت و توانمندی‌ها آشنا شوند.
در پایان این جلسه معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار ضمن تشکر از تمامی مسئولین که چرخ تولید و اقتصاد استان و شهرستان را به گردش در می آورند افزود: نگا ه دولت به چابهار به صورت ویژه است که از این رو وظایف ما مسئولین شهرستانی را بیشتر می کند.
موهبتی ضمن تاکید بر قانون مدار بودن همه مردم و مسئولین گفت: باید ریشه های فساد را در جامعه بخشکانیم تا نتیجه مطلوبی از اقتصاد مقاومتی ببریم.
وی خاطر نشان کرد: برای رفع معضل بیکاری باید زیرساختهای سرمایه گذاری را فراهم نمود و واحد های تولیدی یکی از همین زیرساختهاست که با همراهی مدیران دستگاههای اجرائی می توان اشتغالزائی بسیار بالائی را در صنعت متصور شد .
کارگروه بررسی رفع موانع تولید و صادرات غیر نفتی با حضور مدیر کل دفتر تسهیل وجذب سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان، ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 423441

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/423441/بسته-های-حمایتی-دولت-واحدهای-تولیدی-پرداخت-تسهیلات-ویژه

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir