۰

فيش هاي حقوقي اختلاس گران در صندوق ذخيره فرهنگيان/ دستگاه قضا باید شدیدا با اختلاس گران صندوق فرهنگیان برخورد کنند

اختلاس گران در هر پست ومقام باید شناسایی و دستگاه قضا باید با آنها برخورد و مجازات شوند.
123
123
به گزارش چهاربهاران، پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، پرداختن به و ضعفهای دولت قبل از سخنان غیر قابل تغییر مسئولین و معاونین رده بالای مملکت بود که پس از دو سال و عدم تحقق وعده های مردم به اختلاس در تقصیر دولت قبل بود تغییر کرد و در پایان عمر دولت، صدای پرونده های جدید و رقمهای نجومی تری از اختلاس به گوش می رسد.
باید گفت چه اختلافی بین دولتها و اختلاس در منابع و بیت المال وجود دارد، در حقیقت قبل از گرفتن انگشت اتهام به سوی یکدیگر که متاسفانه این مهم از شاخصه های اصلی احزاب شده است و هر حزب سعی در مبری کردن خود و انداختن تقصیرات بر گردن یکدیگر دارد.
اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان، فضای مجازی روزهای گذشته را داغ کرد و استعفای مشکوک وزیر آموزش و پرورش و استیضاح وی بر تب و تاب خبری افزود.
در دولت تدبیر و امید که به عنوان دولت پاک‌دستان تلقی می‌شود، کمبودهایی از جمله گرفتاری‌های عمیق موجود در بین فرهنگیان و فساد مالی و اقتصادی در صندوق ذخیره فرهنگیان مشاهده می‌شود که البته در صورت استیضاح وزیر آموزش و پرورش مسائل پشت پرده این فساد باز و روشن می‌شد.
8000 میلیارد تومان اندوخته صندوق ذخیره فرهنگیان که اندوخته این قشر زحمت کش است مورد اختلاس واقع گرفت و با باز شدن پای دستگاه قضا ابعاد وسیعتری در این پرونده از جمله پای همسر مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان و فرزند وی به پرونده باز شد.
یکی از معلمان بخش دشتیاری در گفتگو با چهاربهاران، اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان و استعفای وزیر را بی ربط ندانست و اظهار کرد: از مجموع اتفاقات اخیر می توان استنباط کرد که عامل اصلی این اختلاس خود وزیر است که با استعفاء مشکوک و برنامه ریزی شده که مانع از استعفاء آن شدند و به استیضاح رسید.
وی خواستار برگردانده شدن پولی شد که اندوخته این قشر زحمت کش در سالیان زیادی است و افزود: مدعیان پاکدستی باید هر چه زودترپول به یغما رفته را به صندوق برگردانند و از دستگاه قضا می خواهیم به طور ویژه به این پرونده بپردازند.
معلم چابهاری در خصوص میزان اندوخته فرهنگیان در صندوق ذخیره فوق تصریح کرد: سهم هر معلم در صندوق ذخیره فرهنگیان چیزی حدود حدود 100میلیون ریال است که با وعده و وعیدها و خریر سهام بانک سرمایه قرار بود سود حاصل از آن را به فرهنگیان برگردانند که متاسفانه چنین قول و وعده هایی محقق نشده که هیچ، اکنون می شنویم کهبه اصل پول نیز دست برده شده است.
معلم چابهاری دیگری در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، با فاجعه بار خواندن این اختلاس آن هم از قشر زحمت کش فرهنگی تاکید کرد: باید با عاملان این اختلاس برخورد و به اتهام آنها رسیدگی و مبلغ اختلاس به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان برگردد.
وی گفت: دولت روحانی با تغییر وزیر آموزش و پرورش پیش‌دستی کرده و فرار رو به جلو انجام داده است تا پرونده فساد مالی و اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان محفوظ و پنهان بماند.
وی با بیان اینکه فرهنگیان قشر زحمتکش و تأثیرگذاری هستند، افزود: فرهنگیان با وجود حقوق ناچیز خود، با همه توان در راستای توسعه فرهنگی، علمی و زیربنایی کشور تلاش می‌کنند بنابراین نباید در بروز چنین فساد مالی سکوت شود.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 423431
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *