پیگیری چهاربهاران از عدم پرداخت حقوق رانندگان اتوبوسرانی چابهار:

شهرداری توپ پرداخت حقوق رانندگان را به زمین استانداری انداخت/شهردار چابهار: استانداری باید پیگر واریز مجدد یارانه اتوبوسرانی باشد

3 آبان 1395 ساعت 11:46

شهردار بندر چابهار گفت: استانداری باید پیگیر واریز مجدد یارانه بلیط اتوبوسرانی به وزارت کشور باشد تا وضعیت اقتصادی ثابتی پیدا کند.


دادکریم بلوچ در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به یارانه بلیط سازمانهای اتوبسرانی اظهار کرد: درگذشته یارانه بلیط مستقیم از وزارت کشور به حساب سازمان اتوبوسرانی واریز می شده است ولی درحال حاضر فقط سازمانهای اتوبوسرانی تهران یارانه بلیط دریافت می کنند و باتوجه به اینکه استانداری متولی حمایت از شهرداری است می بایست در خصوص یارانه بلیط اتوبوسرانی اقدام کند.
 
بلوچ افزود: بودجه مقرر شده اتوبوسرانی ۸۰میلیارد تومان است که شهرداری بیش از این مبلغ را پرداخت کرده است و قرار بر این شده که مابقی درآمد را خود سازمان به دست آورد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل مشکلاتی از قبیل کم بودن اتوبوس شهری و در نتیجه پایین بودن درآمد کماکان مشکلات بوجود آمده روند صعودی پیدا کرده است.
 
شهردار بندر چابهارخاطرنشان کرد: درحدود 4 یا 5 سال است که از طرف وزارت کشور حمایت مالی نمی شود و باتوجه به رطوبت زیاد آب و هوا و استهلاک وسائط نقیله به جز چند مینی بوس خریداری شده با پلاک منطقه بقیه وسائط داخلی فرسوده شده اند و عدم واریز یارانه خرید اتوبوس از وزارت کشور باعث بوجود آمدن این وضعیت نابسامان شده است.
 
بلوچ اذعان کرد: یکی از کمک هایی که میتوان بوسیله ادارات شهر به سازمان اتوبوسرانی کرد اجاره اتوبوس ها برای عبور و مرور کارکنان و دانشجویان دانشگاهها است چرا که درحال حاضر نمره ثلث را میتوان به این سازمان داد واین اصلا خوب نیست.
 
عدم تخصیص اعتبار از سوی شهرداری فعالیتهای اتوبوسرانی را مختل کرده است
مدیر عامل اتوبوسرانی چابهار درگفت و گو با چهاربهاران، گفت: یک سال است که هیچ کمکی از سوی شهرداری و دولت برای سازمان صورت نگرفته بطوریکه درآمد سازمان روزانه ۳۰۰هزار تومان است.
 
اقبال جدگال افزود: درحال حاضر وساىط نقیله اتوبوسرانی فرسوده است و باید تجهیزشود به نحوی که تاکنون موفق به نصب سیستم الکترونیکی بلیط در اتوبوس ها نشده ایم با وجود اینکه توسعه اتوبوسرانی در شهر اقتصادی چابهار نقش بسزایی در عبورومرور مسافر دارد.
 
وی ادامه داد: درگذشته سیستم فروش بلیط از طریق شرکت وابسته به سازمان انجام می شد که ۳۷میلیون تومان در این زمینه هزینه شد اما در حال حاضر به دلیل عدم تخصیص بودجه از سوی شهرداری و دولت اکثر فعالیت های سازمان اتوبوسرانی راکد مانده است.
 
وی اضافه کرد: درحال حاضر ۱۹اتوبوس و ۲۱مینی بوس و ۳خودروی ون که در مجموع ۴۳وسیله زیر مجموعه سازمان در حال حمل و نقل مسافر در سطح شهر می باشند که بیشترشان نیاز به تجهیز و تعویض فرسودگی دارند.
 
جدگال خاطرنشان کرد: درآمد سازمان به سه قسمت وابسته است قسمت اول درآمد اتوبوسرانی، دوم از طریق بودجه شهرداری که براساس قانون ۸۰درصد مصرف مالی سازمان را باید تامین کند که اگر سازمان ورشکست شود عواقبش به شهرداری برمی گردد و سوم یارانه بلیط دولت که درحدود یکسال تاکنون واریز نشده است.
 
کنترل چی سازمان اتوبوس رانی چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، درخصوص حقوق های معوقه کارکنان وابسته به سازمان اظهار کرد: بحث رانندگان بخش خصوصی به کنار که کرایه مسافر درآمدشان است ولی رانندگان سازمانی با توجه به اینکه هرشب کرایه کار شده در طول روز را ساعت نه شب تحویل سازمان میدهند از اردیبهشت امسال حقوقی در یافت نکرده اند.
 
اکرم دهقامی از مسؤلین مربوطه تقاضا می کند در خصوص واریز معوقه ها کمک کنند تا رانندگان زحمتکش که جزو اقشار متوسط جامعه هستند بتوانند با رضایت کامل به کار خود ادامه دهند.
 
به گزارش چهاربهاران، رانندگان اتوبوسهای درون شهری بندر چابهار 6 ماه است که حقوق و مزایای و ساعات کاری وضع شده خود را دریافت نکرده اند.


کد مطلب: 423423

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/423423/شهرداری-توپ-پرداخت-حقوق-رانندگان-زمین-استانداری-انداخت-شهردار-چابهار-باید-پیگر-واریز-مجدد-یارانه-اتوبوسرانی-باشد

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir