۰
دیدگاه علمای اهل سنت چابهار از عملیات آزاد سازی موصل؛

مبارزه با ایدئولوژی داعش وظیفه اصلی علما پس از فتح موصل است/ باید پای داعش از کشورهای مسلمان قطع شود

امامان جمعه اهل سنت چابهار معتقدند: داعشیان درعراق به آخرخط رسیده اند و دولت پوشالی آنهابا فتح موصل به پایان خواهد رسید.
1
1
مولوی عبدالرحمن ترنجرز در گفتگو با چهاربهاران، اظهار کرد: پشت پرده این جنگ ها یهود و نصاری می باشد به طوریکه دشمنی با اسلام را با تفرقه بین مسلمانان نشان میدهند ولی در حال حاضر مسلمانان با وحدت همه جانبه در عراق می جنگند.
وی افزود: ترکیه نباید در جنگ سوریه و عراق وارد شود چراکه اگر کشورهای اروپایی نیت خیر در مورد مسلمانان داشتند جنگ عراق و سوریه را با برنشاندن داعش ایجاد نمیکردند بلکه هدفشان سود خودشان است و تغییر اذهان عمومی از جنگ در فلسطین و پیچیده تر شدن ثبات در کشورهای مسلمان.
مولوی اهل سنت بیان کرد: داعش قطعا نفوذی اسراییل و یهود است چراکه اگر نبود مگر اسراییل کافر ندارد پس چرا فکر‌حمله با آنجا را در سر ندارد بنابراین مسلمانان باید این غده سرطانی را با وحدت و برنامه ریزی مناسب جنگی از دامن اسلام پاک کنند.
پیروزی واقعی از آن مردم عراق است
امام جمعه موقت اهل سنت چابهار در گفت و گو با چهاربهاران در خصوص جنگ در عراق و سوریه گفت: این ناامنی ها از تفرقه های اولیه قومی و مذهبی توسط دشمنان اسلام بوجود آمد و هنوز هم باگستردگی جنگ قصد نابود سازی اسلام را دارند.
مولوی عبدالرحمن بزرگزاده افزود: وقتی در جامعه ای اختلاف بوجود آید راه برای دشمن باز میشود و دشمن هم حداکثر استفاده را از این فرصت به نفع خود انجام می دهد.
وی ادامه داد: لذا امروز چه درعراق و چه درسوریه و یمن، مردم باید حاکمیت خود را برگردانند و این ثبات را فقط با کمک  کشورهای مسلمان به حالت پایدار خواهد رسید.
مولوی بزرگزاده بیان کرد: در حال حاضر اسراییل، آمریکا و انگلیس با گستردگی جنگ قصد پیشبرد اهداف خود را دارند که با تدابیر مقام معظم رهبری حیله های دشمن خنثی خواهد شد.
باید پای داعش از کشورهای کشورهای مسلمان قطع شود
وی اذعان کرد: تفکر داعشی یعنی کشتار مسلمانان و اینها همان خوارج زمان امیرالمومنین علی(ع) می باشند و با ندای الله اکبر درحال سر بریدن کودک و زن و جوان و بزرگسال مسلمانند و به نوعی اینها لشکر شیاطینند.
امام جمعه موقت اهل سنت خاطرنشان کرد: نباید به کشورهای استعمارگر اجازه دخالت در امور کشورهای اسلامی را داد چراکه فقط قصد سواستفاده و نابودی مسلمانان را دارند و در معنایی دیگر گرگ ند در لباس گوسفند.
مبارزه با ایدئولوژی داعش وظیفه اصلی علما پس از فتح موصل است
مولوی سید محمد درتکیده جوسازیهای استکبار درنبرد موصل را سند محکمی درحمایت امریکا از داعش دانست و گفت: بدون شک پشت صحنه جنگ امریکاحامی لجستیکی و مالی داعش است وگرنه داعش دوسال نمیتوانست در مقابل دوارتش سوریه و عراق طاقت بیاورد.
وی بااشاره به اینکه ایدئولوژی داعش با فتح موصل به پایان نخواهد رسید خاطرنشان کرد: علمای عراق بخصوص اهل سنت کاری بسیارمهم درپیش دارند و مبارزه باایدئولوژی داعش مهمترو ضرورتر از مبارزه سخت است.
مولوی اهل سنت بیان کرد: داعشیان درعراق به آخرخط رسیده اند و دولت پوشالی آنهابا فتح موصل به پایان خواهد رسید.
انتهای پیام/
دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 423422
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *