به بهانه هفته ورزش و تربیت بدنی؛

حسرت یک ورزش بی درسردر دل جوانان روستایی/ اوقاتی که به بطالت می سوزد

28 مهر 1395 ساعت 13:51

ورزش در روستاها یکی از نیازهای اساسی است که می تواند به نشاط، شادابی و سرزندگی افراد ساکن در این مناطق کمک کند.


به گزارش چهاربهاران، بدون تردید ورزش، یکی از مسایل و موضوعات با اهمیت هر جامعه به شمار می آید و تعداد بی شماری از افراد، به انواع ورزش علاقه مند هستند و بخشی از وقت خود را بدان اختصاص می دهند. دین مبین اسلام هم به ورزش و ورزشکار به دیده احترام می نگرد؛ زیرا ورزش می تواند آدمی را در رسیدن به کمال انسانی یاری رساند و اسلام هم هر عملی را که به آدمی در رسیدن به کمال کمک می کند، ارج می نهد و آن را مطلوب می داند
 توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می آید؛ چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است
  .ورزش در  روستاها یکی از نیازهای اساسی است که می تواند به نشاط، شادابی و سرزندگی افراد ساکن در این مناطق کمک کند
توسعه امکانات ورزشی در روستاها، نشاط و شادی را برای قشر جوان ساکن در روستاها ایجاد می کند. به واسطه نیاز به گذراندن درست اوقات فراغت و معضلات فرهنگی و اجتماعی خاص  مناطق روستایی، ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی در این مناطق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
توجه به ورزش و جوانان در مناطق روستایی نیز امری لازم و ضروری است که می بایست مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد. نیاز است که با جذب اعتبارات و کمک های مردمی و تهیه امکانات ورزشی در سطح روستاها شرایط مساعدی برای حضور جوانان روستایی در عرصه ورزش فراهم شود.
 جوانان و نوجوانان روستایی برخلاف همسن و سالان شهری خود که از دهها و صدها نوع امکانات گوناگون شهری برخودار هستند، از کمترین امکاناتی در این عرصه بی بهره بوده و بیشتر جوانان اوقات خود را به بطالت می گذرانند.
قشرجوانان روستا برای گذراندن اوقات فراغت به سوی زمین های خاکی روستا که تنها فضای ورزشی مهیا برای آنان است راهی می شوند و به دور از هرگونه شور و نشاط اوقات خود را می گذرانند.
روستاها با توجه به جمعیت جوان آن در نگاه امکانات فضاهای ورزشی در جایگاه کاملا فراموش شده ای قرار دارند که سرانه فضای ورزشی روستاها نسبت جمعیت ورزشکار آن میلیمتری محسوب می شود.
با نقش و جایگاه ورزش بر سلامت جسم، روح و روان بر کسی پوشیده نیست، ورزش کردن فقط صرف انجام دادن فعالیت های بدنی نیست بلکه ورزش برای آماده سازی ذهن، روح و روان از اهمیت بسیاری برخوردار است. توجه به ورزش در زندگی ماشینی و پر دغدغه امروز یک نیاز است.
با توجه به نقش ورزش تکمیل پروژه های نیمه تمام در روستاهای بخش پلان  می تواند آشتی دوباره وسوق جوانان به ورزش باشد اما با این نگاه گوشه چشمی که مسئولان به ورزش روستایی دارند روز به روز آیه یاس وناامیدی در دل جوانان پرورش داده می شود و جوان روستایی روبه روز گرفتار ناملایمات می گردد.
امید و ارزو داریم توسعه امکانات ورزشی وتوجه مسئولان به جوان و ورزش که فاصله هزار فرسنگی می باشد کمتر گردد تا شاهد پیشرفت جوامع روستایی باشیم.
انتهای پیام/  قاسم بلوچ


کد مطلب: 423402

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/423402/حسرت-یک-ورزش-بی-درسردر-دل-جوانان-روستایی-اوقاتی-بطالت-می-سوزد

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir