۰
امام جمعه شهرستان چابهار:

عزاداری‌های ایام محرم با معرفت و شناخت مردم برگزار شد/ برای تولید اقتصاد مقاومتی به جوانان باید اعتماد کرد

امام جمعه شهرستان چابهار گفت: بانیان برگزاری مراسم عزاداری زمینه را برای برگزاری عزاداری ها فراهم کردند که به ارتقای معنویت و تکامل اخلاق مردم، به‌ ویژه نسل جوانان کمک بسیاری کرد.
نماز جمعه چابهار
نماز جمعه چابهار
به گزارش چهاربهاران، حجت السلام والمسلمین سید محمد موسوی ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش، از همه مردم به خاطر حضور پررنگ و خالصانه در مجالس روضه و عزاداری تشکر کرد و اظهار کرد: از همه مسئولین امنیتی، انتظامی و مردم در برگزاری مراسم عزاداری تقدیر وتشکر را دارم.
وی افزود: امروزه دشمنان اسلام به صورت هدفمند، عزای اباعبدالله الحسین را هدف قرار دادند و عده ای نا آگاه هم در فضای مجازی مطالبی را عنوان می کنند که چرا این همه خرج و مخارج برای جلسات روضه م یشود و این هزینه ها را خرج درمان و اشتغال شود بهتر است.
وی ادامه داد: دشمن با برنامه ریزی و هدفمند این مسئله را مطرح می کند؛ سوال ما این است چرا شخصی که ماشین یک و نیم میلیاردی میخرد و منزل چند میلیاردی و سگ چند ده میلیونی برا خوشگذرانی تهیه میکند را مورد انتقاد قرار نمی‌دهند؛ مجالس امام حسین علیه السلام را انتقاد می کنند چون که با اساس اسلام مشکل دارند و به قول یکی از علمای بزرگوار که مجلس امام حسین علیه السلام یک مستحبی است که هزاران واجب را احیاء میکند و جالب اینکه همین عزاداران هستند که به برکت امام حسین علیه السلام بیمارستان و مدرسه و اماکن خیریه می سازند.
امام جمعه چابهار در ادامه از سربازان گمنام امام زمان عج به خاطر دستگیری گروهک تروریستی ۱۱ نفره خداقوات گفت.
وی با اشاره به  سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام گفت: نیایش های امام سجاد علیه السلام بهترین راهنما و درس برای نوجوانان و جوانان ما در زندگی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.
حجت السلام والمسلمین موسوی در خصوص وحدت اسلامی بیان کرد: وحدت باید دو طرفه باشد همانطور که شیعه به مقدسات اهل سنت احترام میگذارد آنها هم باید به مقدسات شیعه احترام بگذارند در سال‌های گذشته عده ای ناآگاهانه در ایام عزای سید الشهداء و اسارت ال الله به برپایی مراسم عروسی آن هم با ساز و آواز و پایکوبی تا نیمه شب و با بلندگوها انجام می دادند که دل شیعیان را جریحه دار می کرد ما مخالف عروسی نیستیم بروند عقد کنند ولی به مقدسات ما اهانت نشود.
وی افزود: علمای اهل سنت نیز برای مردم روشنگری کنند و مسئولین در مواجهه با این موارد با تذکر جلوی هتک حرمت را بگیرند و چنانچه ترتیب اثر ندادند، با قوه قهریه برخورد قانونی داشته باشند.
 خطیب نماز جمعه با توجه به مسئله مهم اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: از مسئولان در خواست داریم تا به جوانان کشور اعتماد کنند و کارهای داخلی که از عهده جوانان ایرانی بر می آید را به خارجی ها ندهند که این کار منجر به بالا رفتن امار بیکاری شود و اینکه واردات کالا هم باید منطقی باشد که میلیاردها تومان به جیب خارجی‌ها نرود.
انتهای پیام/
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 423382
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *