۰
مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با چهاربهاران:

سیاستگذاری و برنامه کلان گردشگری استان برای درخشش در سال 96/ عدم برخورداری مردم بومی منطقه حلقه مفقود بندر توریستی چابهار

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: آمادگی استان برای درخشش در حوزه گردشگری به عنوان مقصد گردشگری ویژه سال 96 کشور است.
122
122
کامبیز مشتاق گوهری در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به منطقه چابهار که یکی از قطب های گردشگری کشور است اظهار کرد: در استان ما مقصد گردشگری ویژه شهرستان چابهار است، سیاست گردشگری استان به معرفی ناشناخته ها در سال 96 به عنوان مقصد گردشگری کشور است.
وی افزود: تلاش ما برتبلیغات پرحجم و برنامه ریزی برای حضور گردشگران و زمینه های رشد زیر ساخت های گردشگری را فراهم کنیم.
وی با اشاره به سواحل دریای عمان و منطقه ویژه گردشگری چابهار بیان کرد: توجه ویژه ای به سواحل دریای عمان و منطقه  مکران امسال شاهد رشد ده برابری اعتبارات هستیم و فرماندار چابهار هم قرار شده اعتباراتی رو به حوزه گردشگری تخصیص دهد تا بتوانیم سهم اعتبارات را تا دوبرابر افزایش دهیم و ما خواهیم توانست بخشی از برنامه های خود را از جمله دهکده های ساحلی و اقامتگاه های برون گردی و مراکز گردشگری را بتوانیم در منطقه محقق کنیم، به عنوان الگوها و مدل های توسعه ای که به طوریکه محرک توسعه درجهت تشویق سرمایه گذاران در بخش خصوصی در چابهار باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان یکی از تهدید های اساسی در حوزه گردشگری را میهمانسراها ومامورسراها دانست و بیان کرد: مهمانسراها که به صورت غیر رسمی اقدام به جذب گردشگر می کنند در همه جای دنیا هدف فقط گرد هم آمدن نیست هدف اصلی برخوردار کردن جامعه محلی از سود و منفعت جمعیتی که حضور دارند در همه کشورها رقابت دارند در میزبانی گردشگر، قرار است بخاطر این میزبانی و سرمایه گذاری که می کنند جامعه محلی آن کشور برخورداری ویژه ای رو داشته باشد.
 گوهری ادامه داد: طی جلسات با مسئولین مقرر شد ستادی تشکیل شود جهت تعطیل کردن میهمانسرا های دولتی و ما انتظار داریم آنها اقدام به شناسنامه دار کردن و یا واگذاری به بخش خصوصی را اقدام کنند و ما موظف هستیم به عنوان مجری دستگاه جمع آوری و یا شناسنامه دار شوند.
وی تصریح کرد: یکی از اقدامات ما راه اندازی رشته هایی مثل هتل داری، گردشگری، صنایع دستی، طراحی لباس، معماری داخلی و تاریخی در دانشگاه جامع علمی کاربردی میراث فرهنگی بود و در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو داریم.
انتهای پیام/
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 423330
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *