۰
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران:

صید 57 درصد تن ماهیان غرب اقیانوس هند توسط صیادان سیستان و بلوچستان

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از آغاز صید تن ماهیان در آبهای اقیانوس هند توسط صیادان ایرانی و 800 فروند لنج صیادی خبر داد.
45
45
به گزارش چهاربهاران، مختار آخوندی افزود: صید تن ماهیان در آبهای فراساحلی در اقیانوس هند توسط صیادان ایرانی آغاز شده است.
وی اذعان داشت: صید تن ماهیان در مجموع 40 درصد کل صید سالانه کشور را تشکیل می دهد و از این جهت صید این گونه ماهیان از جایگاه ویژه ای در صنعت شیلات برخوردار است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران اذعان داشت: 57 درصد صید تن ماهیان غرب اقیانوس هند توسط صیادان استان سیستان و بلوچستان صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: صیادان استان سیستان و بلوچستان که دارای شناورهای مناسب هستند جهت صید فراساحلی به آبهای اقیانوس هند اعزام می شوند.
وی در ادامه گفته های خود تاکید کرد: همچنین باید گفت از مجموع صید تن ماهیان و شبه تن ماهیان، 51 درصد صید مربوط به صید این گونه ماهیان در آبهای اقیانوس هند است و 49 درصد دیگر نیز در آبهای خلیج فارس و دریای عمان صید می شود.
آخوندی اظهار امیدواری کرد: با افزایش ذخایر گونه های تن ماهی در اقیانوس هند، سال به سال شاهد افزایش صید این گونه با ارزش توسط صیادان ایرانی باشیم.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران بیان کرد: برخی شناورها به سمت آبهای فراساحلی حرکت کرده اند و مابقی نیز در حال تجهیز شناورهای خود هستند.
وی با بیان اینکه حدود شش هزار فروند لنج از استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان ، بوشهر و خوزستان، از اواسط شهریور تا اواخر خرداد ماه به صید تن ماهیان و شبه تن ماهیان می پردازند، بیان کرد: از این تعداد شناور، 800 فروند برای صید عازم آبهای فراساحلی در اقیانوس هند می شوند.
وی خاطر نشان ساخت: سالانه در مجموع یک میلیون و 800 هزار تن انواع تن ماهیان از اقیانوس هند صید می شود که از این میزان یک میلیون و 100 تن به صید در غرب اقیانوس هند اختصاص دارد.
آخوندی بیان کرد: این آمار حاکی از افزایش میزان ذخایر تن ماهیان در غرب اقیانوس هند است که باعث می شود میزان صید به طور چشمگیری در این قسمت افزایش یابد.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، سهم جمهوری اسلامی ایران از میزان صید تن ماهیان اقیانوس هند سالانه 250 هزار تن است که در سال 94، 120 هزار تن انواع تن ماهیان از آبهای فراساحلی صید شد.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران اظهار کرد: از 250 هزار تن، ماهی صید شده در آبهای فراساحلی، 30 درصد آن صید ضمنی یعنی گونه هایی غیر از تن ماهیان است.
وی یادآور شد: پیش بینی می شود صید تن ماهیان و شبه تن ماهیان در آبهای فراساحلی توسط صیادان ایرانی امسال به 280 هزار تن برسد.
وی دلیل این امر را افزایش تجربه صیادان نسبت به صید در آبهای فراساحلی و ارتقای تجهیزات شناورها و بازسازی اعلام کرد.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، مجموع صید تن ماهیان ایران در کل اقیانوس هند دارای رتبه دوم و در غرب اقیانوس هند رتبه نخست را داراست.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 423278
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *