۰
کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

برداشت روزانه 200شاخه گل رز در زاهدان

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: روزانه 200 شاخه گل رز شاخه بریده از گلخانه پرورش گل زاهدان برداشت می شود.
52
52
به گزارش چهاربهاران، مسعود خوشاره در گفت وگوبا ایسنا-منطقه سیستان وبلوچستان، اظهار کرد: پرورش گل رز شاخه بریده در حال حاضر در زمینی به مساحت 2هزار متر مربع به کمک اعتبارات دو نفر از پروش دهندگان گل در حال انجام است.
وی با بیان اینکه این گل ها شامل شش رقم از ارقام هلندی است تصریح کرد: گل های رز شاخه بریده در ترکیب رنگهای سفید، نارنجی، قرمز، صورتی، پشت نقره ای و لب صورتی است.
خوشاره با بیان اینکه میزان تولید سالیانه گل در استان بیش از یک میلیون شاخه گل به طور متوسط است تصریح کرد: تولید این گل سه ماه متوقف است و 9ماه دیگر سال که بیشتر بهار و تابستان است انجام می شود.
وی عمده بازار مصرف این محصول را در خود استان بیان کرد و افزود: درحال حاضر 10هزار نهال از پایه این گل در گلخانه فرودگاه زاهدان وجود دارد.
کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: گل رز شاخه بریده به کمک سیستم آبیاری هیدروپونیک آبیاری می شود و قیمت هر شاخه از آن بستگی به قیمت روز و بازار  از 1500تا2000تومان متفاوت است.
به گزارش ایسنا- کشت هیدروپنیک یا آبکشت شیوهٔ کشت بدون خاک است که متخصصان نیازهای غذایی گیاه را اندازه‌گیری و به جای خاک از آبی که به گیاه داده می‌شود با افزودن عناصر ماکرو و میکرو و نگهداشتن گیاه توسط مواد نگهدارنده بی‌اثر مانند پرلیت استفاده می کنند.
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 423275
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *