۰
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار:

منطقه آزاد چابهار باید براساس مدیریت استراتژیک اداره شود

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار باید براساس مدیریت استراتژیک اداره شود و نه براساس سلایق شخصی مدیران، مدیریت روزمره و دستورهای خلق الساعه که پاسخگویی به نهادهای نظارتی را به دنبال نداشته باشد.
کردی
کردی
به گزارش چهاربهاران، عبد الرحیم کردی، در نخستین نشست شورای معاونین و مدیران سازمان با اشاره به اینکه محوریت برنامه های سازمان بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله) طبق بند 11 اقتصاد مقاومتی است، افزود: در این راستا تحقق انتقال فن آوری پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی خارج از کشور مد نظر مجموعه سازمان خواهد بود.محوریت برنامه های سازمان منطقه آزاد چابهار براساس منویات مقام معظم رهبری طبق بند 11 اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار داشت: مشاوران سازمان باید براساس این اهداف، راهبردهای خود را برای اجرایی کردن اهداف کلان ارائه و معاونت ها نیز با برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت راهبردی با قابلیت اجرایی داشته باشند.
کردی با اشاره به اینکه منطقه آزاد چابهار برای این موضوع ایجاد شده است که برای اجرای طرح های ملی به عنوان یک پایلوت عمل کرده و پس از آزمایش طرح های اقتصادی، این طرح ها در سطح کشور ارائه شوند، اضافه کرد: برای پویایی و تحقق این امر بایستی مدیریت درآمد، مدیریت هزینه، کاهش بروکراسی، برنامه ریزی، بودجه بندی علمی و اصولی و ایجاد پویایی، خلاقیت، شادابی و در نهایت سبک سازی سازمان جهت رسیدن به اهداف اصلی در برنامه ها گنجانده شود.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: برنامه های بخش عمرانی را پیگیری تصویب طرح جامع، پیگیری رفع معارض از اراضی سازمان، اجرای به موقع طرح های عمرانی جهت کاهش هزینه سازمان، تعیین تکلیف بدهی سازمان به پیمانکاران،  توسعه خدمات شهری و کاهش هزینه سازمان در طرح های خدماتی برون سازمانی، نگهداری طرح ها و پروژه های اجرا شده عنوان کرد و افزود: واگذاری اراضی براساس ضوابط و طرح جامع و ارائه طرح های اصولی سرمایه گذاری، نظارت بر ساخت و ساز در منطقه و احداث واحدهای تولیدی، مسکونی، خدمات رسانی، کارگاهی و ... طبق ضوابط شهرسازی با معماری سنتی منطقه و تأمین درآمدی سازمان از محّل عوارض، شراکت و ... بدون وابستگی به فروش زمین از دیگر برنامه های عمرانی خواهند بود.
وی اهم برنامه های اقتصادی سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار را مدیریت اقتصادی، تأمین درآمد سازمان، نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها، جذب سرمایه گذار و سرمایه، بازاریابی برای جذب تجار، بازرگانان و فروش محصولات تولیدی منطقه، حمایت از طرح های زودبازده، رفع موانع تولید و کاهش بروکراسی سرمایه گذاری عنوان کرد.
کردی گفت: برنامه های معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان معرفی فرهنگ ریشه دار منطقه به کشور و جهان، فرهنگ سازی، ایجاد ارتباط با مناطق همجوار و مسئولین شهر و استان در جهت توسعه فرهنگی و اجتماعی، حمایت از سازمان های مردم نهاد، برنامه ریزی در خصوص همکاری و هماهنگی با نواحی همجوار، رفع تنگناها و ایجاد بستر مناسب برای همکاری بین منطقه و شهر، توسعه گردشگری، علی الخصوص گردشگری حلال، توسعه بهداشت و کاهش فقر با برنامه ریزی اصولی، اجرای مراسمات مذهبی، ملّی و آئینی در خور شأن سازمان، مقابله با تهاجم فرهنگی هستند.
وی بیان کرد: برنامه های معاونت ترانزیت و حمل و نقل، تسریع در راه اندازی ترانزیت از محور شرق با توجه به سند بالا دستی سازمان، تسریع در الحاق اراضی مجاور علی الخصوص بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به سازمان، تسریع در شروع پروژه احداث فرودگاه، پیگیری توسعه بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری جهت راه اندازی خطوط کشتیرانی بین المللی، پیگیری توسعه زیرساخت های مرتبط با توسعه فعالیت منطقه و تسریع در ورود به کارهای اجرایی مرتبط با مأموریت معاونت می باشند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: ماموریت های مدیریت امور حقوقی سازمان پیگیری ارائه دستورالعمل و مقررات در راستای شفاف سازی و کاهش پرونده های قضائی، قانونمند نمودن کلیه فعالیت های سازمان با اجرای سریع، دقیق و به موقع قراردادهای منعقده و نظارت حقوقی بر فعالیت های سازمان تعریف شده است.
وی گفت: برنامه های مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انعکاس اخبار سازمان جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی به موقع و دقیق، اعتمادسازی با ارائه اخبار سالم، ایجاد ارتباط با ارگان ها و سازمان ها، شرکت در همایش ها و رویدادها  و ... جهت معرفی توانمندی های سازمان و مستندسازی وقایع سازمان می باشد.
کردی خاطر نشان ساخت: برنامه های مدیریت حسابرسی، انجام به موقع مجمع، بررسی اسناد قبل از بررسی توسط نهادهای نظارتی و کاهش بندهای حسابرسی و شفاف سازی خواهند بود.
وی ادامه داد: مدیریت حراست سازمان بایستی، صیانت از ارزش، اسناد، اموال و دارائی های سازمان کمک به حفظ امنیت و تلاش در جهت شایسته سالاری را سرلوحه کارها و برنامه های خود قرار دهد.
وی اظهار داشت: ماموریت و کارهای بخش نظارت و ارزیابی عملکرد، ارزیابی مستمر و علمی، رسیدگی به شکایات مردم و بخش خصوصی و نظارت بر فعالیت های مدیران است.
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 423235
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *