۰
رئیس انجمن صنایع قندهار افغانستان:

چابهار بهترین و امن ترین نقطه برای انتقال کالاهای افغانستان است

رئیس انجمن صنایع قندهار افغانستان گفت: بندر و منطقه آزاد چابهار بهترین، نزدیکترین و امن ترین نقطه برای انتقال کالاهای کشور افغانستان به سراسر جهان و برعکس است.
22
22
به گزارش چهاربهاران، «حاجی باریداد» در دیدار و نشستی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار اظهار کرد: کشور افغانستان از طریق ایران و بندر چابهار می تواند به اقیانوس هند متصل شود.
وی افزود: روابط و دوستی دیرینه دو کشور ایران و افغانستان می تواند به توسعه و عمران دو کشور به ویژه مناطق همجوار کمک شایانی کند.
وی دلیل حضور نداشتن سرمایه گذاران افغانستان در طول سالهای گذشته در چابهار را عدم اطلاع و آگاهی از ظرفیت ها و توانمندی های این بندر عنوان کرد و گفت: سفر سال گذشته مسئول نمایندگی وزارت خارجه ایران در چابهار به همراه عضو هیات مدیره و مدیران منطقه آزاد چابهار به قندهار و دعوت رسمی آنان زمینه ساز حضور اعضای انجمن صنایع قندهار افغانستان به چابهار شد.
وی اظهار امیدواری کرد پس از این سفر و انتقال فرصت های سرمایه گذاری و برگزاری نشست با تجار و بازرگانان کشور افغانستان و به ویژه قندهار فصل جدیدی از سرمایه گذاری و حضور بیشتر آنان در چابهار آغاز شود.
وی از میزبانی خوب منطقه آزاد چابهار قدردانی کرد و افزود: کشور افغانستان ظرفیت های خوبی در زمینه معادن، میوه های تازه و خشکبار دارد که از طریق چابهار به هند و کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس ارسال می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: چابهار یکی از نقاط راهبردی دنیاست و می تواند کشورهای آسیایی محصور در خشکی و افغانستان را به اقیانوس متصل کند.
حامدعلی مبارکی افزود: یکی از اهداف منطقه آزاد چابهار حمایت از تجار و سرمایه گذاران کشور افغانستان است و در این زمینه ثبت 116 شرکت افغانستانی و حضور و سکونت بیش از 400 نفر از تجار افغان با خانواده در منطقه آزاد نمونه ای از همکاری خوب چابهار با سرمایه گذاران افغانستان است.
وی گفت: چابهار نقش آفرینی خوبی برای ترانزیت کالای افغانستان خواهد داشت و در بین کشورهای منطقه امن ترین مکان و مسیر برای انتقال کالاهای افغانستان به سراسر دنیا است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در طول سه سال اخیر مسئولان و سرمایه گذاران زیادی در رده های مختلف سفرهایی به چابهار داشته اند و تمایل خویش را برای حضور بیشتر و فعالیت تجاری و اقتصادی اعلام کرده اند.
مبارکی گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی سبب بوجود آمدن روابط عمیق سیاسی خواهد شد و این به نفع دو کشور دوست و همسایه است.
وی افزود: چابهار و استان سیستان و بلوچستان ظرفیت های خوبی در زمینه شیلات و آبزیان، معادن و کشاورزی و تولید خرما دارند که می توان در این زمینه سرمایه گذاری کرد.
وی تصریح کرد: چابهار در مسیر توسعه قرار گرفته است و توجه رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری و دولت تدبیر و امید می تواند به تسریع در زیرساختهای آن از جمله اتصال به ریل سراسری، ساخت فرودگاه بین المللی، اجرای طرح های بزرگ نظیر پتروشیمی، فولاد و معادن منجر شود.
وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار تمامی زمینه های سرمایه گذاری از جمله تحویل زمین و آماده سازی امکانات و زیرساختها را برای سرمایه گذاران کشور افغانستان در کمترین زمان فراهم می کند.
 گفتنی است هیات 14 نفره سرمایه گذاری کشور افغانستان در سفر سه روزه به چابهار در نشستی با معاون بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان، معاون اقتصادی و مدیر سرمایه گذاری منطقه آزاد زمینه های سرمایه گذاری را بررسی کرد.
 
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 423157
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *