۰
در روز خبرنگار؛ مسئولین و فعالان رسانه ای از چهاربهاران می گویند؛

چهاربهاران مردمی ترین سایت در میان فعالان حوزه رسانه چابهار/ تعهد و امانت در اطلاع رسانی مهمترین ویژگی یک خبرنگار است

به بهانه روز خبرنگار از نگاه مسئولین پایگاه خبری تحلیل چهاربهاران به عنوان مردمی ترین رسانه در شهرستان چابهار انتخاب شد.
چهاربهاران
چهاربهاران
به گزارش چهاربهاران، از “اولین سفیران کائنات ” که امانت داران وحی بوده اند تا پیامبران عالی مقام حضرت حق، جملگی به نوعی خبرنگار بوده اند، واما پیش از آنان خداوند “لم یلد و لم یولد” خبرنگاری است که خود خالق خبراست و اعزام کننده خبرنگاران بی شمار؛ مستندترین دفتر یادداشت خبریش قرآن کریم و مطمئن‌ترین خبرنگار اعزامیش محمد(ص) است.
 “خبرنگاری”، تنها یک شغل شریف و یا سخیف نیست، بلکه شخصیتی است جریان‌ساز که دارای قدمتی به بلندی عمر آدمی و خاصیتی به بلندای اعلی‌علیین و یا به پستی اسفل سافلین است.
 “خبرنگار" تیغی دو لب است که می‌تواند جوامع بشری را به صلاح و سداد برساند، مانند: اولیاء، صالحان، عارفان، حکیمان، شهیدان، فرهیختگان و خواص جهان هستی که علاوه بر ماموریت ذاتیشان بطور عام “خبرسازان” و “خبرنگاران” نیز بوده‌اند . یا اینکه همنوعان خویش را به تباهی بکشاند و به روز سیاه بنشاند.
 
در همین راستا و بهانه این روز پایگاه خبری تحلیلی چهاربهاران، در گفتگو با مسئولان و فعالان سیاسی نظرات آنان در مورد این پایگاه خبری را جویا شده است که با هم در زیر می خوانیم.
 
خبرنگار مرزبان حوزه مجازی است
فرمانده انتظامی چابهار کار خبرنگاری را به نوعی مرزداری در حوزه مجازی تشبیه و اظهار کرد: خبرنگار مرزدارانی تاثیرگذار در همه عرصه ها و در جامعه هستند؛ اخباری که منتشر می شود در واقع حق الناس است به قول علمای اسلام هر نوع کوتاهی و قصور در این زمینه گناه محسوب می شود.
سرهنگ محمد نور بخش با ابراز رضایت از عملکرد سایت چهاربهاران، افزود: مجموعه چهاربهاران تا کنون در عرصه خبری و پوشش برنامه و حوادث زحمات زیادی کشیدند و در اکثر زمینه ها عملکردشان موفقیت آمیز بوده است و بر خود لازم میدارم از کلیه همکاران و زیر مجموعه سایت و افرادی که در این حوزه زحمت می کشند تقدیر و تشکر داشته باشم.
 
چهاربهاران با درج اخبار واقعی، از شایعات و اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی جلوگیری می کند
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار عملکرد سایت چهاربهاران، را مثبت ارزیابی کرد و گفت: انتقال به موقع اخبار و اتفاقات شهرستان چابهار از نکات مثبت چهاربهاران است و درج اخبار واقعی و دقیق و انعکاس آن به مردم بر اعتبار این رسانه افزوده است.
دکتر ابراهیم چنگی زهی شفاف سازی در اخبار وشایعات منتشره در فضای مجازی را از رسالت های مهم سایت چهاربهاران دانست و افزود: شایعات و اخبار ضد ونقیض در فضای مجازی بسیار زیاد است و معمولا بدون مستندات، باعث تشویش اذهان عمومی مردم می شود و بهتر این است سایتهای ریشه دار و ارزشی همانند چهاربهاران نسبت به شفاف سازی خبر قبل از اینکه توسط رسانه های بی شناسنامه انعکاس داده شود اقدام نماید.
وی پرداختن به حوزه سلامت را از خواسته های شبکه درمان از سایت چهاربهاران عنوان و تصریح کرد: تقاضای من از سایت چهاربهاران این است که به حوزه سلامت و درمان در سطح شهرستان چابهار بیشتر بپردازند والبته مواردی مثبت وتاثیر گذار در انتشار اخبار مربوط به بهداشت و درمان توسط خبرنگاران تهیه و انتشار داده شده است، از این روز از این مجموعه خدوم کمال قدردانی را دارم.
 
رسالت خبرنگاری با پرداختن به عرصه فرهنگی شهرستان چابهار
کارشناس ارشد علوم سیاسی و استاد دانشگاه چابهار با انتقاد از عملکرد سایت در عرصه فرهنگی تاکید کرد: یکی از نقدهایی که به این سایت وارد است پرداختن به اخبار ادارات و سازمان هاست، در صورتی که می توان با نقد عملکرد مدیران بخصوص به وظايف و اخبار سازمان هاي متولي فرهنگي در سطح شهر رسالت خبرنگاری خود را در عرصه فرهنگی ادا کنند.
مالک اشتر اسدی افزود: در مورد نقد عملكرد مثبت و منفي هم در حد نياز جامعه عمل نشده اما اخبار رو به خوبي پوشش دادید و برای مجموعه چهاربهاران آرزوی موفقیت دارم.
 
چهاربهاران؛ صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده است
رئیس بنیاد شهید چابهار گفت: ضمن تبریک روز خبرنگار به جامعه پرتلاش خبرنگاران چهاربهاران؛ سایت فعالی دارید که اطلاع رسانی بروز که نتیجه زحمات همه دست اندرکاران این سایت می باشد.
 علی داورنیا افزود: سایت چهاربهاران سایتی مستقل و بدون غرض ورزی و با صداقت کامل جهت ارتقاء سلامت خبر تلاش می کند یکی ازسایت های موفق جنوب استان است.
وی بیان کرد: خبرنگاری شغل نیست هنر است عشق است نگاه تازه به رویدادها با وجود تمام مشکلاتی که سر راه خبرنگاران وجود داره، باتوکل در پناه ایزد منان موفق و موید باشید.
 
سایت چهاربهاران زبان گویای مردم چابهار است
 ریس کنفدراسیون جهانی ورزش در غرب آسیا گفت: سایت چهاربهاران زبان گویای مردم چابهار است.
مهدی عامری فرهنگی شهرستان چابهار افزود: ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران عزیز و خصوصا خبرنگاران سایت مردمی چهاربهار؛ چهاربهار را چهاربهارانی میخواست تا توصیف زیباییها و بررسی مشکلات کند و این امر با چهاربهاران محقق شد.
عضو هیات مدیره سازمان مردم نهاد همراهان جوان کشور بیان کرد: مطالب چهاربهاران را مدت یکسال و نیمی است پیگیری میکنم کیفیت اخبار و امین بودن در اطلاع رسانی از مشکلات بعنوان پیشنهاد و یا انتقاد در این سایت به وضوح دیده میشود که نشان از تعهد و رسالت خطیر این سایت را می رساند
این فعال اجتماعی ادامه داد: سادگی سخن و بدون ابهام و رسیدگی به مشکلات و پیاده کردن طرح هایی که نظرسنجی مردم با مشارکت بالا حضور داشته باشند را این سایت در دهه اخیر را رقم زده؛ برخود میبالم که یکی از افرادی هستم که لحظاتم رو پیگیر اخبار چهاربهاران هستم.
ریس هیات هنرهای رزمی و کونگفو چابهار خاطر نشان کرد:برخود لازم میدانم از عزیزان و دست اندرکاران این سایت تشکر کنم و آرزوی توقیق روز افزون را خواهانم.
 
سلامت رفتار و صداقت گفتار سرلوحه کار چهاربهاران است
سرمربی تیم ملی کبدی ایران و استاد دانشگاه چابهار گفت: چهاربهاران سایت فوق العاده خوبیست که سلامت رفتار و صداقت گفتار سرلوحه کارشون قرار داده است.
سعید مقدم بقا افزود: خیلی انلاین وبروز است، من واقعا اطلاعات خوبی ازاین سایت میگیرم، تاثیرگذار و کاملا جا افتاده است.
وی بیان کرد: به نظر بنده، چهاربهاران اعتماد مخاطبین را کاملا جلب کرده است و این هم به دلیل صداقت در قلم آنهاست؛ آرزوی موفقیت برای خبرنگاران و زیرمجموعه این سایت دارم.
 
چهاربهاران؛ بیان دردهای کسانی است که نمی توانند بگویند و فریادشان بی صداست
عضو شورای روستای کهن بالا از بخش تلنگ از توابع شهرستان قصرقند گفت: این روز را به تمامی خبرنگاران بخصوص خبرنگاران "پایگاه خبری تحلیلی چهاربهاران" تبریک عرض می کنم که نوشته هایتان طلوع حقیقت و بیان دردهای کسانی است که نمی توانند بگویند و فریادشان بی صداست.
رستم صدارائی نیا افزود: امروز روز خبرنگار است، روز  قلم به دستان عاشق مردم، روز کسانی که با کمترین امکانات رفاهی، کم ترین حقوق ها و کم ترین امنیت شغلی تنها برای خدمت به مردم و اطلاع رسانی صحیح قدم در این راه می گذارند و همواره در کنار مردم هستند.
وی بیان کرد: بنده از شما سروران پایگاه خبری تحلیلی چهاربهاران کمال تشکر و قدردانی را داریم که مشکلات، راهکارها و خبرهای منطقه چابهار و حومه را منعکس و پیگیری می نمایید و پیشنهاد بر این است که مشکلات نشر داده شده در سایت تا وصول نتیجه از طریق همین سایت پیگیری و مرتفع گردد و نیز سعی بر این شود که با مسئولین مربوطه و مردم منطقه مصاحبه و مستند سازی شود.
بنده نیز به نوبه خودم از تمامی شما خبرگزاران بزرگوار سایت خبری تحلیلی چابهاران که مشکلات منطقه محروم را نشر میدهید تشکر و قدردانی مینمایم.
 
چهاربهاران، حق مطلب را برای مخاطبان ادا کرده است
زهره پورصباح مدیر باشگاه اکسیژن بانوان چابهار گفت: عملكرد سايت و كانال چهاربهاران در يك سال گذشته فوق العاده بوده لحظه به لحظه با مردم اين استان و خصوصا شهرستان چابهار اخبار و حواشي را با صداقت كامل و كاملا بي طرف به اطلاع مخاطبان رسانده و یکی از مهم ترین اقدامات چهاربهاران؛ حق مطلب رو هميشه ادا كرده است.
 
مسئول امور ورزش بانوان شهرستان چابهار گفت: روز خبرنگار مبارک؛ سایت چهاربهاران در حرفه خود بسیار خوب عمل کرده است و در بروز بودن و سریع اعلام کردن اخبار موفق بودند.
سید زاده افزود: اگر هر بخش خبر یک نفر به مسولین شهر معرفی شود تا ما با همون فرد ارتباط داشته باشیم مثلا در بخش ورزش یا حتی بخش های فرهنگی، اقتصادی و هنری بسیار عالی می شود؛ اگر اخبار مربوط به ساعت پرواز ها و نرخ بلیط ها هم گفته شود بسیار خوب است.
 
معاون مدیر عامل و رئیس جمعیت هلال احمر بندر چابهار ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند، خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند.
محمدرضا وظیفه دان شهرکی افزود: خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.
 
سایت چهاربهاران، از تمامی مسئولان و اداراتی که با این سایت همکاری می کند تشکر ویژه دارد اما در اغلب موارد خبرنگاران برای حضور در جلسه یا موقعیت توسط مردم و بویژه مسئولان نادیده گرفته می شوند.
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 423116
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *