۰

تصویب ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس والیان مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان در سیستان و بلوچستان

پیرو نشست استانداران استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با والیان سه ولایت هرات، فراه و نیمروز افغانستان با حضور رحمانی فضلی ، وزیر کشور در استان خراسان رضوی ایجاد دبیرخانه دائمی این اجلاس در استان سیستان و بلوچستان تصویب شد .
355
355
به گزارش چهاربهاران، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان درپایان این اجلاس گفت: تداوم برگزاری نشست های استانداران و والیان نقش مهمی در توسعه تعاملات بین دو کشور نقش موثری ایفا می کند.
وی افزود: این امر نیازمند ایجاد ساختار و تعریف دبیرخانه دایمی بود که در این راستا ایجاد دبیرخانه دایمی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان در استان سیستان و بلوچستان تصویب گردید .
وی همچنین سرمایه گذاری مشترک در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و اجرای توافقات دو جانبه رهبران دو کشور در زمینه استفاده بیشتر از ظرفیت های بی بدیل منطقه آزاد چابهار و اتصال به آبهای آزاد را از نتایج مهم این اجلاس خواند.
علی اوسط هاشمی اظهار کرد: نقش استانداران مرزی دو کشور در پیشبرد اهداف توسعه و نیل به تحقق اهداف دو کشور مهم است که بدین منظور تفویض اختیارات به استانداران در حوزه کمیسیون مطرح شد در عین آنکه طرف افغانستانی نیز  این امر را از دولت مرکزی پیگیری خواهد نمود
استاندار گفت: همکاری های استانی، انعقاد موافقت نامه تجارت ترجیحی و افزایش فعالیت گمرکات و ساعات کاری آن ها از دیگر مباحثی بود که  در این نشست مطرح شد.
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 423087
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *