۰
والی ولایت نیمروز افغانستان در چابهار:

روابط تجاری بندر چابهار با افغانستان توسعه می‌یابد

والی ولایت نیمروز افغانستان با بیان اینکه همکاری‌های مشترک و روابط تجاری چابهار و ولایت نیمروز افزایش می‌یابد گفت: بندر چابهار با موقعیت اتصال به آبهای اقیانوسی یکی از مقاصد هدف تجار افغانستان می‌باشد.
چابهار
چابهار
به گزارش چهاربهاران، محمد سمیع پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار سیستان در چابهار که در مجتمع پتروشیمی مکران برگزار شد اظهار داشت: کشور افغانستان پتانسیل‌های فراوانی در بخش کشاورزی و معادن دارد و این کشور به دنبال راهی برای صادرات تولید این بخش به نقاط مختلف جهان است.
والی ولایت نیمروز افغانستان گفت: بندر چابهار با موقعیت اتصال به آبهای اقیانوسی یکی از مقاصد هدف تجار افغانستان می‌باشد و باید شرایطی فراهم شود تا روابط تجاری دو طرف گسترش یابد.
وی با اشاره به اینکه این بندر استراتژیک حمل کالا به کشورهای آسیای میانه را تسهیل می‌بخشد تصریح کرد: برگشت سرمایه و کوتاهی مسیر، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، وجود امنیت و دسترسی به بازارهای جهانی مهمترین مزیت بندر چابهار برای سرمایه‌گذاران و تجار افغانستان است.
سمیع افزود: حمل‌و‌نقل و ترانزیت کالا بین ایران، هند و افغانستان فرصتی طلایی در بحث تجارت در منطقه است و همکاری‌های  افغانستان در چابهار با ایران بیشتر منشا اقتصادی و همکاری منطقه‌ای دارد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 423039
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *