۱
چهاربهاران گزارش می دهد؛ سهم جامعه محلی چابهار در توسعه این بندر چه اندازه است؟

نیروی انسانی متخصص حلقه گمشده صنعت در چابهار/ احتمال تبدیل شدن چابهار به عسلویه دوم

عدم نیروی انسانی متخصص در صنعت چابهار حلقه گمشده در توسعه این بندر است.
نیروی انسانی
نیروی انسانی
به گزارش چهاربهاران، با ورود صنایع مختلف به چابهار یکی از مهمترین دغدغه های مردم و مسئولین نقش جوامع محلی و تاثیر گذاری آن هاست.اگر سه ضلع توسعه که شامل دولت، صنایع و جوامع محلی می شود را با دقت در نظر بگیریم میتوان نکته ای قابل تامل را مشاهده کرد؛سهم جوامع محلی چابهار در توسعه چقدر است؟
 
قطعا سرمایه گذاران به دنبال فرصت های طلایی برای کسب سود بیشتر هستند و سعی دارند با کمترین هزینه بیشترین بهره را داشته باشند و لذا هنگامی که سرمایه گذاران محلی را برای تجارت خود انتخاب می کنند به دنبال نیروهای انسانی با بازدهی بالا و دستمزد حداقلی هستند.
 
با ورود صنایع به چابهار اغلب انتظار میرود که صنایع جهت تامین نیروی انسانی خود اولویت را به مردم شهرستان و سپس سایر شهرهای استان اختصاص دهد، لاکن مشکلی در این میان مانع از ایفای نقش نیروی انسانی چابهار در صنعت میشود و آن مشکل عدم مهارت شهروندان چابهاری است.
 
اغلب مردم چابهار مهارت کافی به لحاظ علوم فنی و مهارتی را کسب نکردند و امروز با توجه به حضور صنایع مختلف و نیاز آن ها به انسان های فنی شهروندان چابهار قادر به رفع این نیاز نیستند.
 
شاید بهتر بود از چندین سال قبل که ورود پتروشیمی، راه آهن و فولاد در چابهار قطعی شده بود فورا مسئولین رشته های تحصیلی متناسب را جایگزین رشته های دیگر میکردند؛ همانطور که شواهد گواه میدهد در آینده نه چندان دور چابهار شهری صنعتی خواهد شد و نیاز اصلی صنعت نیروی انسانی ماهر است.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 423000
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *