۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

بندر شهید کلانتری چابهار مرز مجاز دریایی مسافری شناخته شد

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: بندر شهید کلانتری چابهار علاوه بر مبادی عبور و مرور کالا به عنوان مرز مجاز دریایی مسافری شناخته شد.
بنادر و دریانوردی
بنادر و دریانوردی
به گزارش چهاربهاران، بهروز آقایی در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان چابهار اظهارکرد: پیرو مکاتبات صورت گرفته استانداری سیستان و بلوچستان با وزارت کشور، بندر شهیدکلانتری چابهار علاوه بر مبادی عبور و مرور کالا به عنوان مرز مجاز دریایی مسافری شناخته شد.
وی افزود: با توجه به مزیت ها و ظرفیت ها استان سیستان و بلوچستان و سابقه مراودات اقتصادی و فرهنگی با کشور عمان ضرورت راه اندازی خط مسافری بین چابهار – مسقط از اولویت های کاری سازمان بنادر و دریانوردی در بندرچابهار است که خوشبختانه با پیگیری های مقامات استانی صدور مجوز مرز مجاز دریایی مسافری از طریق وزارت کشور ابلاغ شدد.
آقایی بیان کرد: توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی وگردشگری با کشورهای منطقه حاشیه خلیج فارس و دریای عمان از سیاستهای راهبردی دولت جمهوری اسلامی برای همکاری پایدار در اقتصاد منطقه است .
مدیرکل بنادر و دریانوردی تصریح کرد: امنیت و اقتصاد دو مقوله مهم توسعه هرکشور است و بندر چابهار در این راستا پیشتاز وضعیت معیشتی مردم منطقه و خصوصاً محور شرق خواهد بود.
وی ادامه داد: پشتوانه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نگاه کلان نظام است که خوشبختانه طرح توسعه بندر شهید بهشتی مراحل پایانی خود را می گذراند و در صورت سپری کردن مناسبات سیاسی در وضعیت فعلی انشاءالله ما شاهد راه اندازی اسکله ها با مدرن ترین تجهیزات روز دنیا در پایان امسال خواهیم بود.
 آقایی افزود: نگاه ما در مورد فعالیت بندرچابهار نگاه صنفی و جزیره ای نیست بلکه یک نگاه فرا ملی است به همین منظور راه اندازی خط مسافری بین چابهار - عمان که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود را در دستور کار خود قرار داده ایم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی در مورد وضعیت سالن مسافری گفت: درحال حاضر آماده سازی سالن را به اتمام رسانده ایم و در حال نصب سیستم سرمایشی، نصب کانترها، صندلی ها، سیستم مخابراتی و طراحی چگونگی استقرار دستگاههای مرتبط با مسافر هستیم.
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 422962
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *