۰
گزارش چهاربهاران از وضعیت اسفبار بخش های چهار بهار ایران؛

مهر بی مهری بر چهره بخش تلنگ جنوب شرق/ تلنگ در اوج محرومیت و غفلت مسولین

محرومیت با ناف اهالی تلنگ گره خورده است و دیگر تاریخ هم از ثبت آن عاجز مانده است. این بار صدای اهالی این بخش و روستاهای دیگر بالا نمی‌آید و نفسی نمانده تا به عجز و شکایت بپردازند.
روستا
روستا
به گزارش چهاربهاران، اهالي تلنگ با توجه به قدمت دهستان بودنش نسبت به ارتقاء آن به بخش آرزوي ديرينه داشتند و 4 سالی است که مهر بخشداری بر روستای آنها ضرب خورد تا امید و رفع محرومیت در دل مردم این روستا بیشتر شود، بخشی با 18هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شهرستان قصرقند با وسعت بیش از 3000 کیلومتر مربع دارای 75 پارچه آبادی و 29 دهیاری که از نگاه مسئولین مغفول مانده است.
حیدر صدرائی نیا معتمد و ریش سفید محل  و از ساکنان بخش تلنگ با اشاره به وجود تبعیض های موجود در این بخش که منجر به از بین رفتن عدالت و ضایع شدن حقوق مردم محروم و رنج کشیده شده است اظهار کرد: از مسئولین استانی وشهرستانی می خواهیم  به بخش تلنگ به عنوان بزرگترین بخش شهرستان قصرقند، به رغم برخورداری از منابع طبیعی توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود: هم اکنون مشکلات متعددی از قبیل؛ نبود آب شرب بهداشتی، برق مناسب، امکانات آموزشی، نبود راه مواصلاتی، امکانات بهداشتی و درمانی، بیکاری جوانان به خصوص اغلب تحصیل کرده، نبود دکل همراه اول و تلفن ثابت، اینترنت در روستا، نبود اماکن و تجهیزات فرهنگی، ورزشی و تفریحی و ده ها مشکل ریز و درشت دیگر زیرساختی و زیربنایی، از جمله مواردی است که مردم  این خطه را با نگرانی مواجه ساخته است.
چشم به انتظار دولتمردان
بخش تلنگ در محرومیت و نبود امکانات به سر می برد، در صورتیکه خدمات نظام مقدس اسلامی، غبار محرومیت دوران رژیم منحوس پهلوی را زدوده است، اما بخش تلنگ از قافله پیشرفت دور مانده و نیازهای مردم شریف این دیار بی پاسخ مانده است.
 اهالی این بخش از بی مهری دستگاههای اجرایی اعم ازشهرستان و استان گله مندیم؛ علیرغم اینکه بارها درد دل مردم از نبود امکانات به گوش ناشنوای مسئولین منعکس شده؛ متاسفانه تاکنون هیچگونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
امام بخش کهنی از معلمین بخش تلنگ از محرومیت های مدرسه بخش تلنگ حرف می زند و می گوید: در این گوشه از استان سیستان وبلوچستان؛ بخشی واقع است که سالهاست از نبود آب شرب بهداشتی سالم رنج می برد و علیرغم دوندگی های بیش از چند سال اهالی به ادارات  شهرستان و استان تاکنون هیچ نتیجه ای جز مهاجرتهای بی رویه به شهر نداشته است.
وی خطالب به استاندار افزود: شما به بخش محروم و دور افتاده تلنگ تشریف آورده اید و مشکلات  را از نزدیک لمس نموده اید. آیا این بخش حق برخورداری از یک ساختمان دبیرستان متوسطه دوم پسرانه  یا شبانه روزی را ندارد؟
 در حالی که تنها دبیرستان متوسطه دوم پسرانه در سطح بخش است و 13 سال است که ساختمان ندارد.
 آیا احداث یک ساختمان اتفاقات برق و نمایندگی ثبت احوال خواسته زیادی اهالی این روستا است؟
 بهورز روستای کهن بالا به خبرنگار ما گفت: برخورداری از نعمت برق و آب سالم بهداشتی یکی از مولفه های رفاه در هر جامعه ای به شمار می آید و بر کسی پوشیده نیست که ارائه خدمات مطلوب در این بخش می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در دنیای امروزی باشد.
زندگی مردم به نهر های خشکیده گره خورده است
 محمد صدرائی نیا در ادامه می گوید: اما متاسفانه نبود آب آشامیدنی مناسب و افت شدید ولتاژ برق و خاموشی های پی در پی موجب شده تا مردم بخش تلنگ با مشکلات عدیده ای در این راستا روبه رو باشند.
با وجود قول های فراوان مسئولان برای رفع مشکل، هیچگونه اقدام قابل توجهی برای تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخی از روستاهای بخش تلنگ صورت نگرفته است.
شماری از اهالی بخش تلنگ بر اثر مصرف آب غیر بهداشتی دچار بیماریهای کلیوی و روده ای شده اند.
مصرف آب غیر بهداشتی از روی اجبار است
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما مجبور هستیم از همین آب غیر بهداشتی (هوتگ) استفاده کنیم با وجود اینکه میدانیم عوارض و بیماریهای زیادی ما را تهدید می کند.
از اعضای شورای بخش گفت: تامین آب لوله کشی و سالم بهداشتی برای روستاهای فاقد لوله کشی بخش تلنگ به سبب وضعیت گرمای هوا به مراتب ضروری تر از سایر بخش های شهرستان قصرقند است و باید هر چه سریع تر محقق شود.
میدانیم هر چه است شرح محرومیت است، محرومیتی که شاید حضرتعالی نیز بر آن واقف باشید و این نوشته ها فقط از باب یاد آوری است.
 از مسئولین ذیربط بخواهید که توضیح دهند که چرا چنین وضعیت نابسامانی در این روستا حکمفرماست؟
 تا کی باید بخش تلنگ تازیانه عقب افتادگی بر گرده اش بخورد؟
 اکرم بلوچ یکی از اعضای شورای بخش تلنگ در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: مردم زجرکشیده و محروم بخش تلنگ  که تکیه گاهی جزء مسئولان دلسوز به نظام ندارند در مقابل این بی مهری ها چه بگویند؟ جزء اینکه خطاب به استاندار و مسئولان اجرایی دلسوز به نظام بگوییم، به داد این محرومان برسید.
بلوچ افزود: ما از استاندار سیستان و بلوچستان خواستاریم زمینه ی اعزام کارشناسانی به این بخش فراهم آید تا با بازدید میدانی و ارائه گزارش مأموریت، شما از وضعیت بخش بیشتر و بهتر مطلع شوید، شما نقطه ی عطفی و شروع مبارک و تازه ای بر این داستان غم انگیز باشید و شاهد حقوق اهالی این بخش باشیم.
حامدستوده دهیار روستای کهن بالا گفت: مردم بخش تلنگ فقط و فقط از سر دين به ديار و سرزمين مادريشان، کمر همت بسته اند و با توکل به خداوند متعال در ميدان عمل آماده اند تا به ياري مسئولين بشتابند و سير آباداني و سازندگي ديار خويش را تسريع و تسهيل بخشند.
وی افزود:این بخش وسیع از مشکلات و تنگناهایی رنج می برد که ضرورت دارد با سیاست گذاری؛ برنامه ریزی بهنگام و تخصیص منابع مالی، به سمت آبادانی رهنمون شود.
اين انتظار را از مسئولين خدوم کشور، استان و شهرستان داریم که آنها نيز دست همکاري و مساعدت به سوي ما دراز کنند تا اين موجب دلگرمي اين مردم بزرگ و سرافراز شود و کام مردم به برکت اين پيشرفت ها و آباداني ها شيرين شود.
انتهای پیام/
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 422916
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *