۰
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

آیورا، چشم دنیا را به سیستان و بلوچستان معطوف کرد

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: بعد از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس آیورا، چشم دنیا به سیستان و بلوچستان و بندر چابهار معطوف شد.
مبارکی
مبارکی
به گزارش چهاربهاران، حامد علی مبارکی اظهار کرد: نخستین اجلاس رؤسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند «آیورا»، به عنوان مهم ترین گردهمایی بین المللی پسابرجام در ایران در منطقه آزاد چابهار برگزار شد و نقطه عطفی را برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه تجارت بین الملل بوجود آورد.
مبارکی خاطرنشان کرد: آیورا، در حوزه های مختلف از جمله گردشگری، تجارت، دریانوردی و علم و فناوری و کار توانست بسیاری از چالش های پیش رو را بر طرف سازد.
وی اظهار کرد: ایران با 15 کشور همسایه است که این مقوله شرایط مساعدی را برای ایجاد تعاملات و صادرات فراهم کرده است.
مبارکی افزود: اغلب کشورها به سمت معاملات دو جانبه سوق پیدا کرده اند که این مقوله به دلیل روان سازی تعاملات است اما به دلیل وسعت تعاملات دو جانبه بین دولت با قوانین در سطوح ملی این تفاهمات در اجرا با چالشهای اساسی مواجه شده اند که ضرورت ایجاد راهکارهای سخت را ایجاد کرده است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار بیان کرد: برگزاری نشست آیورا در سیستان و بلوچستان تجارت و ترانزیت را در تنها بندر اقیانوسی ایران (چابهار) جهانی کرد.
مبارکی بیان کرد: کشورهای حوزه آیورا با 2 میلیارد و 180 میلیون نفر جمعیت و 6 هزار و 800 تولید ناخالص به نوعی پیشتاز هستند.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: آیورا شامل 21 کشور تا کنون می شود و تقریبا به جز چند کشور همه کشورهای حاشیه اقیانوس هند در آیورا عضو هستند.
اجلاس آیورا در روزهای 30 و 31 اردیبهشت در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 422884
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *