معاون اول رئیس جمهوری در نشست اقتصاد مقاومتی در فرمانداری چابهار:

اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از آسیبهای اقتصادی خارجی است/ نیروی انسانی جوان مهمترین ظرفیت وسرمایه کشور هستند

30 ارديبهشت 1395 ساعت 21:08

معاون اول رئیس جمهوری گفت: برای اینکه بتوانیم از گزند وآسیب خارجی در حوزه اقتصادی در امان بمانیم راهی جز رسیدن به خود اتکایی در صنعت داخلی نداریم.


به گزارش چهاربهاران، اسحاق جهانگیری در نشست اقتصاد مقاومتی در فرمانداری چابهار با تاکید بر اهمیت خودکفایی داخلی اظهار کرد: موضوع خود کفایی در حوزه اقتصادی جدی است و با تاکید می گویم باید در مقابل اتفاقات پیرامون کشور مقاومت کنیم، باید بنیه های اقتصاد قدرتمند بسازیم که در برابر اتفاقات بیرون آسیب پذیر بمانند.
وی تحریم را موجب اندوختن تجارب زیادی برای خود اتکایی دانست وافزود: جمهوری اسلامی ایران در تحریم های سنگین هسته ای اندوخته های زیادی کسب کرده است طوری که دشمن نتوانست ما را وادار به عقب نشینی کند؛ از این رو اقتصاد مقاومتی موجب بالابردن تحمل و تاب آوری در شرایط سخت را به ما می آموزد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به رویکردهای مقام معظم رهبری در اقتصاد خاطر نشان کرد: پنج رویکرد در حوزه اقتصاد مقام معظم رهبری توصیه فرمودند؛ از جمله اینکه اقتصاد باید مردمی باشد دوم اقتصاد باید درون زا باشد از ظرفیت های داخلی و نیروی انسانی داخل استفاده و بهره ببرد، کشورمان با داشتن مهمترین ظرفیت نیروی انسانی و نیروی جوان و 950هزار فارغ التحصیل بهترین پتانسیل را داراست.
وی گفت: بندر چابهار پس از تکمیل زیرساختها، توسعه بنادر، خط آهن و جاده های ترانزیتی مهمترین قطب صادراتی ایران خواهد شد.
جهانگیری بیان کرد: هر چقدر سواحل مکران گسترش پیدا کند در توسعه ایران نقش دارد و این سواحل نه تنها سبب توسعه سیستان و بلوچستان بلکه ایران اسلامی می شود.
جهانگیری اذعان کرد: نیروی انسانی جزء مهمترین سرمایه است که همراه خودتکنولوژی و پول می آورد ولی نیروی انسانی را نمی توانیم بیاوریم باید اقتصاد دانش بنیان و در همه سازمان ها دولت و خارج از دولت همه بر مبنای علمی باشد و از آخرین گزینه اقتصادی برون گرا و با دنیا در تعامل و صادرات و واردات و تکنولوژی استفاده شود.
نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند«آیورا ـ iora» با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار از امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری به مدت 2 روز در چابهار آغاز شد.
 


کد مطلب: 422842

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/422842/اقتصاد-مقاومتی-جلوگیری-آسیبهای-اقتصادی-خارجی-نیروی-انسانی-جوان-مهمترین-ظرفیت-وسرمایه-کشور-هستند

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir