۰
همرزم دکتر چمران از دوران جانبازی می گوید:

عشق به امام و اسلام درد و ناراحتی های دوران جانبازی را کم می کند/هنوز هم حاضرم جسم ناقصم را فدای آرمانهای امام (ره) کنم

همانطور که با پیروی از مکتب و آرمانهای امام (ره) به جبهه رفتیم عشق به امام(ره) و مقام معظم رهبری از درد و ناراحتیهای دوران جانبازی می کاهد.
جانباز
جانباز
به گزارش چهاربهاران، سالهاي متمادي از پايان جنگ تحميلي مي گذرد و بسياري از موضوعاتي که در آن دوران از مهمترين ارزشهاي فردي و اجتماعي به شمار مي آيد کمرنگ شده است.موضوع توجه به خانواده هاي جانبازان که وارث واقعي پيروزي دفاع مقدس هستند از جمله مواردي است که نيازمند پيگيري و همت عالي جامعه است.
در سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) وروز جانباز یاد می کنیم از آن دسته از عزیزانی که سالهاست با رنج و ناراحتیهای دوران جانبازی دست وپنجه نرم می کنند و شوق پیوستن به همرزمانشان را در دل دارند.
 محمد صادق طیرانی رنجبر از جمله دلاورمردانی است که با گذشت از هستی و جان خود به ندای حضرت امام (ره) لبیک گفت ودر راه دفاع از دین و میهن به جانبازی نائل امد.
 وی خاطرات خود را در دفاع مقدس چنین نقل می کند: از اول جنگ در سال  1359 وارد جبهه های حق علیه باطل  شدم؛ از بزگترین افتخارات دفاع مقدس که به آن می بالم این بود که در گروه دکتر چمران عضو شدم.با دکتر در عملیاتهای بسیار زیادی از جمله  در آبادان خرمشهر سمت سوسنگرد و مالکیه طولانیه و سودانیه شرکت داشتم.
وی در خصوص نحوه جانبازی افزود: پس از کار با دکتر وشهادت ایشان وارد لشکر 16 زرهی رزمی شدم پس از حدود 8 ماه خدمت در عملیات مالکیه  یک و دو بستان از ناحیه دو پا و دست جانباز شدم و در انجا کارت ابراز رشادت و و شهامت نیروهای زمینی سپاه پاسداران را دریافت کردم.
وی علی رغم جانبازی و نقص عضو راه از پای ننشست و دوباره به جبهه بازگشت و گفت: پس از مرحله اول جانبازی در سال 1360 در لباس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد  نیروی زمینی  شدم تا اخر جنگ در عملیات های متفاوت شرکت داشتم .
دفاع مقدس سرشار از جلوه های زیبای گذشت وایثار است این بازمانده دفاع مقدس از گذشت و ایثارگری رزمندگان اسلام در حلبچه عراق که به دست صدامیان بطور فاجعه باری دچار شیمیایی شده بودند و رزمندگان ماسکهای خود را به مردم غیر نظامی و زن و کودک می دادند می گوید و تصریح می کند: در زمان حمله وحشیانه صدام به حلبچه عراق و شیمیایی شدن مردم زمانی که از تمام لشکرها و تیپ ها  از بچه های خراسان و مشهد و لشکر 5 نصر و 21 امام رضا (ع)وارد آن شهر شدیم شاهد مناظر بسیار اندوهناکی بودیم از کشتار مظلومانه مردم مظلوم کرد نشین ها که صدام به مردم خودش هم رحم نکرد و انها را از بین برد.
توصیه من به جوان های حال حاضر اینست که براي انتقال ارزش هاي دفاع مقدس مي توان وصيتنامه و دفترچه خاطرات شهدا را بخوانند تا به اهداف و انگيزه هاي شهدا پي ببرند و حقايق آن دوران را درك كرده و راه شهدا را ادامه دهند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 422816
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *