۰
در نشست روسای"آرین بانک" افغانستان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار مطرح شد:

"آرین بانک" افغانستان در منطقه آزاد چابهار شعبه تاسیس می کند/ چابهار مبدا فعالیت برای فعالین اقتصادی افغان

روسای هیات ناظرین و اجرایی "آرین بانک" افغانستان طی نشستی با "حامد علی مبارکی" رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار زمینه تاسیس شعبه در این منطقه را مورد ارزیابی قرار دادند.
منطقه ازاد
منطقه ازاد
به گزارش چهاربهاران، "حامدعلی مبارکی" در این نشست افغانستان را به عنوان مقصد اصلی و کشور هدف این منطقه عنوان کرد و افزود: چابهار مبدا فعالیت برای فعالین اقتصادی افغان است.
"مبارکی" با اشاره به اینکه پس از پساتحریم و برجام شرکت های خارجی از کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی، هند، چین و افغانستان برای فعالیت حضور چشمگیری داشته اند افزود: فعالیت های توسعه ای در چابهار در زمینه های توسعه بنادر و احداث راه آهن روند رو به رشدی داشته است.
وی گفت: اکنون در آستانه ی برگزاری اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای عضو اتحادیه حاشیه اقیانوس هند در چابهار هستیم که برگزاری این رخداد مهم نشان از اهمیت چابهار برای ایران، کشورهای منطقه از جمله آسیای میانه، افغانستان و روسیه است.
وی اظهار داشت: نقش مناطق آزاد در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و ماموریت های ویژه آن به خصوص در بند 11 سیاست های اقتصادی و مقاومتی برجسته است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: این سازمان برای همکاری با "آرین بانک" جهت تاسیس شعبه در این منطقه اعلام آمادگی می کند.
"علی اصغر اخلاقی" رئیس هیات ناظرین و "داود مهدیان" رئیس اجرایی "آرین بانک" افغانستان در سفر3 روزه ی خود به منطقه آزاد چابهار ( 2 تا 5 اردیبهشت ماه جاری) با بازدید از بخش های مختلف این منطقه، زمینه فعالیت و تاسیس شعبه این بانک در چابهار را مورد ارزیابی قرار دادند.
"آرین بانک" با سهام داران ایرانی، بانک های صادرات و ملی در کشور افغانستان به ثبت رسیده و در شهرهای کابل و هرات دارای شعبه می باشد و ایجاد شعب دیگر در کشور هند و ایران در چابهار از برنامه های آینده این بانک می باشد.
يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۳
کد مطلب: 422762
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *