۰
گزارش چهاربهاران از بهترین و بدترین اتفاقات بندر چابهار در سالی که گذشت؛

تکمیل فاز یک توسعه اسکله؛ رئیس اجرایی دولت افغانستان و وزیرصنعت عمان را به چابهار کشاند/سایه سنگین زیرساختی بر روند توسعه و صنعتی شدن بندر چابهار

تکمیل فاز یک توسعه اسکله بندر شهید بهشتی موجب شد رئیس اجرایی دولت افغانستان و وزیرصنعت و معدن عمان به چابهار سفر کنند و علی رغم صنعتی شدن هنوز سایه زیرساختی بر توسعه این بندر اقیانوسی سنگینی می کند.
بندر چابهار
بندر چابهار
به گزارش چهاربهاران، سال 94، سالی پر فراز و نشیب و همراه با رخدادهای مختلف در بخش های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای شهرستان چابهار بود.
از دیدگاه مردم مهمترین تحولات و رویدادهای این بندر استراتژیکی در سال 94 حضور سرمایه گذاران کشورهای خارجی مانند کشورهای ژاپن، هندوستان، چین، پاکستان، عمان و چند کشور اروپایی، سفر وزرا و معاونین آنان و مدیران کل کشور و استان، حضور حداکثری مردم در انتخابات و غرق شدن دهها شهروند در سواحل مکران و.. می توان اشاره کرد.
 استاد دانشگاه و مسئول هیئت فاطمیون شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، حضور حماسی مردم در انتخابات را بهترین رویداد دانست و اظهار کرد: دولت بزرگترین سرمایه مردم است همانطور که مردم درانتخابات وفاداری خود را ثابت کردند دولتی ها و کاندیداها باید نسبت به برآورده کردن احتیاجات مردم از بعد اقتصادی و سیاسی را مهیا نمایند و به تعهدات قانونی خود عمل کنند.
حجت الاسلام و المسلمین احمد جوادی افزود: منتخب های مردم در مجلس باید قانونی را تعیین و مصوب کنند که عملی و قابل اجرا باشد و در خصوص اشتغال زایی در صنایعی که در حال ساخت است بخصوص پتروشیمی که باعث امیدواری مردم و جوانان شده است و امیدواریم فقط شعار نباشد و به راستی به تعهدات خود عمل کنند.
مدرس دانشگاه آزاد و کارشناس حقوقی شهرداری بندر چابهار انتصابات اخیر در ادارات چابهار را بهترین اتفاق سال 94 قلمداد کرد و گفت: نگاه دولت نسبت مردم و انتصاب مسئولینی که به حق برای این شهرستان انتخاب شده اند و راه اندازی شعبه ای از دانشگاه علوم پزشکی بهترین اتفاق سال در شهرستان چابهار بود.
مهدی افراز بدترین اتفاق را غرق شدن تعدادی از هموطنان در دریا عنوان کرد و افزود: بدترین اتفاقی که افتاده بود در نوروز گذشته غرق شدن تعدادی از هموطنان بود که خیلی برای ما هم غمناک بود و شهرستان چابهار از نبود امکانات اولیه و زیرساختی هچنان رنج می برد و محروم است.
رئیس موسسه مردم نهاد نبی اکرم(ص) در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، ساماندهی گروه های مردم نهاد را اتفاق مبارک در چابهار دانست و بیان کرد: بهترین اتفاقاتی که در سال 94 به وقوع پیوست ساماندهی فعالیت موسسات مردم نهاد و شناسایی، همراهی، همدلی و دولت و مردم بود و بدترین اتفاقات در سال 94 را می توان به افزایش بیکاری جوانان و اعتیاد اشاره کرد.
فرهاد ابرکار افزود: امیدواریم در سال 95 بتوانیم با همراهی دولت در حوزه اجتماعی و علمی تحصیلی بانوان را فعال کنیم و از ظرفیت منطقه آزاد تجاری بندر چابهار بیشترین بهره را ببریم.
 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان چابهار برجام و انتخابات مجلس را بهترین اتفاق ملی و اضافه شدن تحصیلات تکمیلی کارشناسیی ارشد و دکترا را بهترین اتفاق سال 94 در چابهار عنوان کرد و افزود: شهرستان چابهار در حوزه دانشگاه توسعه تحصیلات تکمیلی رشته های دکترای حسابداری و جغرافیا و پنج مقطع رشته کارشناسی ارشد به نظر بنده برای مردم این شهرستان بهترین ارمغان بوده و اتفاق ارزشمندی است که با تلاش بی دریغ همکاران و بنده صورت پذیرفت و در سطح کلان براساس شعار مقام عظمای ولایت همدلی و همزبانی دولت و ملت حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای و برجام بود که اتفاق ارزشمندی رقم خورد.
محمد حسین یاراحمد زهی به خبرنگار چهاربهاران، درباره اتفاق بد این چنین گفت: بابت اتفاق بد به نظر بنده باید نیمه پر لیوان را ببینیم آنها اتفاق بد نیستند محدودیت های قابل پیش بینی و غیر قابل پیش بینی هستند که باعث فرصت می شوند و مزیت هستند اتفاق بد در سطح کلان و کشور مانند فوت شیخ طبرسی بود و تولیت استان قدس رضوی را از دست دادیم.
کارشناس ارشد علوم سیاسی تحقق حماسه سیاسی مردم در انتخابات را بهترین خبر سال 94 عنوان کرد و تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات و تحقق حماسه سیاسی بهترین اتفاق سال بود.
مالک اشتر اسدی با اشاره به اتفاق بد در چابهار گفت: بدترین اتفاق سفر هیئت های مختلف تجاری و اقتصادی به بندر چابهار و متاسفانه عدم توفیق و تاثیر گذاری نه چندان موفق در اجرایی کردن قراردادهای معقد شده از طرف این هیئت ها بود.
پیمان هوتی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی چابهار بدترین خبر سال را تصادف و فوت چند جوان در مسیر پلاژ تیس عنوان و بهترین خبر اقدامات پیشگیرانه راهور درآن مسیر دانست و همچنین حضور وزیر بهداشت در شهرستان بود.
انتهای پیام/
 
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 422658
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *