۰
با سفر به سرزمین همیشه بهار، چابهار؛

نوروز باستانی و خاطره انگیز را در سرزمین موج و دریا تجربه کنید

نوروز که می آید بارسفر ببندید و قدم در راه جنوب بگذارید دیار رویاهای آبی، سفر در زیر آب، بازی با موج ، حس راه رفتن روی شن های نرم، دیدن بازی تکراری رقص موج بر ساحل و غروبی خاطره انگیز در افق زیبای دریای عمان را تجربه کنید.
چابهار
چابهار
به گزارش چهاربهاران، در ساحل بیکران اقیانوس هند دورترو دورتر از هیاهوهای پایتخت، سرزمینی است که پهلوانانی چون حمل همچون رئیسعلی دلواری برعلیه استعمار گران به پاخواست، آن را به نام سرزمین مکران می شناختند، دیاری که از یک سو پیوسته کویر است و از سوی دیگر آرمیده بر بستر اقیانوس بیکران هند قرار دارد، سرزمین کوه های مریخی، سرزمین ساحل زیبا و دل انگیز، سرزمین تمساح؛ اينجا شهر همیشه بهار چابهار است.
آری اینجا سرزمین همیشه بهار، چابهار است جنوبی ترین و دورترین شهر به مرکز کشور، جايي که تو را به اقیانوس بیکران پیوند می دهد.
 چابهار سرزمین طلوع و غروب خورشید بر بیکرانه دریا
بندر زیبای چابهار شهری متفاوت از شهرهای جنوب کشور است؛ بندری که از نامش پیداشت، چابهار یعنی شهر همیشه بهار ،با چهار فصل بهار، نیمه اول سال به سبب نزدیکی به اقیانوس و رطوبت بالا به مراتب خنکتر از سایر شهرهای ساحلی جنوب کشور است، تیرماه با آغاز بادهای مونسون هوای این بندر از تهران خنک ترا ست! در نیمه دوم سال از آبان به بعد کاملا بهاری است.
ساحل زیبای چابهار به سبب داشتن صخره های زیبا در فصل تابستان و رقص موج های بلند بر ساحل  منظره ای بسیار زیبا می آفریند و اما زیباتر از همه نظاره کردن بر طلوع و غروب خورشید در افق بیکران دریای عمان چشم هر بیننده ای را خیره می کند.
برگزاری مسابقات کشوری ورزشهای آبی ساحلی در چند سال اخیر در بندر چابهار نشان از استعداد بسیار خوبی چابهار برای تبدیل شدن به پایتخت ورزشهای آبی ساحلی کشور دارد.
ساحل چابهار مامنی مطمئن برای لاک پشت های سبز
بومیان منطقه نسبت به حیات وحش رفتار بسیار شایسته ای دارند و در فرهنگی که از نیاکان خود به ارث برده اند هیچ گونه آسیبی به موجودات حیات وحش از جمله تمساح و لاک پشتهای دریایی که برای تخم ریزی به ساحل می آیند نمی زنند.
لاک پشتهای سبز موجود آبزی و یکی گونه های نادر دریای عمان است که زیستگاه آن درخلیج فارس و به ویژه در دریای عمان و سواحل چابهار است است و اوخر آبان ماه سواحل شنی چابهار میزبان این گونه نادر و زیباست.
 درختان حرا
در امتداد ساحل زیبای چابهار به طرف شرق که برویم در منتهی الیه جنوب شرقی در فاصله 150 کیلومتری و مرز دریایی به کشور پاکستان به خلیج گواتر می رسیم جائیکه خور آن یکی از تالابهای بین المللی کشور قرار دارد.
دریای آبی و زلال و کنار درختان بسیار زیبای حرا دراین خور چشم هر بیننده ای را خیره می سازد و وجود این فضا مکان بسیار مناسبی برای پرندگان دریایی و آبزیان را فراهم می آورد.
 تالاب زیبای لیپار
از جاده چابهار رمین که بگذریم در 20کیلومتر چابهار به تنگه ای بسیار زیبا برخورد می کنیم که که محل تجمیع آبهای روان است، دره ای سبز و زیبا، وجود درختان چش و گز و کهیر از آن ارتفاع به همراه پرندگان زیبای دریایی منظره ای بسیار دیدنی و رویایی را به وجود اورده است.
 گل افشان
یکی از دیدنیهای زیبا و منحصر به فرد چابهار تپه های گل افشان است که در فاصله نود کیلومتری بندر چابهار حد فاصل روستای کهیر و بندر ماهیگیری تنگ قرار دارد.
گردش و خرید
چابهار با داشتن منطقه آزاد تجاری صنعتی و وجود بازارهای متعدد با کالاهای خارجی  در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی باعث شده گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب کند و علاوه بر سیاحت و گردش می توانید از جاذبه های منحصربه فرد این بندر زیبا بهره مند شوید.
 آری چابهار سرزمینی با جاذبه های طبیعی و منحصر به فرد است و باید دید و فرصتی است تا بهار خودرا در چابهار تجربه کنید.
انتهای پیام/
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 422628
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *