۰
به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری؛

کاشت هر نهال تضمین کننده تنفس زمین برای آیندگان است

با کاشت یک نهال؛ تنفس زمین را برای آیندگان تضمین کنیم.
درختکاری
درختکاری
به گزارش چهاربهاران، هفته منابع طبیعی فرصت خوبی برای ارتقاء فرهنگ درختکاری و فرهنگ سازی در خصوص حفظ و احیاء منابع طبیعی به عنوان یکی از بزرگترین نعمات خداوند است.
در عصر حاضر که روز به روز فعالیت های بشری ریشه های سبز زمین را می خشکاند، نیاز است که همتی بکنیم و نهالی در دل زمین بکاریم، حفاظت از محیط زیست با درختکاری فرهنگ سازی می شود و این فرهنگ باید به نسل های آینده نیز انتقال داده شود تا آیندگان نیز در حفظ و نگهداری زمین سبز بکوشند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چابهار ازتوزیع شش هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد و گفت: توزیع شش هزار اصله نهال در این شهرستان همزمان با هفته منابع طبیعی و درختکاری آغاز شده است.
عبدالغنی رئیسی افزود: گسترش درختکاری و حفظ و حراست از فضای سبز و منابع طبیعی نقش مهمی را در تلطیف هوا و ارتقای سلامتی شهروندان ایفا می کند.
وی بیان کرد: نهال های یاد شده از گونه های آکاسیا سالیسینا، حرا، چش، آکاسیا آمپلی سپس، درمان عقرب وغیره است که به صورت رایگان بین قشرهای مختلف مردم، ادارات و شرکت های صنعتی در چابهار توزیع شد.
رئیسی خاطر نشان کرد: دیدار با ائمه جمعه و جماعات، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، بازدید از طرح های اجرایی آبخیزداری، توزیع نهال در مکان های مختلف و تقدیر از نیروهای یگان حفاظت از جمله برنامه های این هفته منابع طبیعی در چابهار است.
شهردار بندر چابهار گفت: توزیع نهال با استقبال شهروندان و مردم مواجه شد و این امر نشان دهنده علاقه مردم این خطه به طبیعت و حراست از سرمایه های خدادادی است.
دادکریم بلوچ افزود: در اسلام و آموزه‌های دینی به مسئله درخت‌کاری خیلی توجه شده و افراد به غرس نهال سفارش شده‌اند.
وی با بیان این‌که در سطح مدارس شهرستان کلاس‌هایی برای آموزش دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی برگزار می شود، خاطر نشان کرد: در مدارس با توزیع نهال به صورت رایگان این کار حسنه به دانش آموزان آموزش داده می شود.
پس بکوشیم همزمان با نو شدن زمین، با کاشت هر نهالی، از بار آلودگی زمین بکاهیم و زمین زیبا را هر روز بیشتر سرسبز و در برابر فعالیت های خطرناک صنعتی انسان که موجب نابودی کره خاکی می شود، ایمن سازیم.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 422614
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *