استاندار سیستان و بلوچستان:

۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سد زیردان در سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است

13 بهمن 1394 ساعت 9:23

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سد زیردان در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.


به گزارش چهاربهاران، علی اوسط‌هاشمی شب گذشته در نشت خبری با خبرنگاران اظهار داشت: گفت برای تکمیل شدن پروژه سد زیردان درجنوب سیستان و بلوچستان مبلغ 500 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از سد زیردان درسال اینده مشکل آب اشامیدنی 450روستای شهرهای جنوب استان حل می‌شود، افزود: درحال حاضر آبرسانی به این روستاها برای تامین آب شرب وبهداشتی انها با تانکرهای سیار انجام می‌شود که مشکلات زیادی در تامین اب سالم و بهداشتی دارند.
استاندار همچنین به ضرورت اجرای خط راه اهن چابهار به زاهدان در راستای توسعه ترانزیت کالا وتجارت اشاره کرد و گفت: کلنگ اغاز عملیات اجرایی قطعه راه اهن ایرانشهر به زاهدان در بهمن‌ماه جاری به زمین زده می‌شود.
وی با اشاره به رفع تحریم‌ها وشرایط پس از برجام و حضور هیئت‌های تجاری واقتصادی خارجی به کشور تصریح کرد: امروز سیستان و بلوچستان ازبهترین شرایط برای حضور شرکت‌های خارجی و داخلی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است واظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد اجرای پروژهای بزرگ و سرمایه گذاری‌های خارجی و داخلی در استان هستیم.
استاندار تاکید کرد: باهدف افزایش حجم تخلیه و بارگیری در بنادر چابهار سال آینده جشن افزایش ظرفیت بندر شهیدبهشتی چابهار از 2/5میلیون تن به 8 میلیون تن برگزار می‌شود.
هاشمی افزود: با توافقات صورت گرفته دولت جمهوری اسلامی ایران و کشور چین، این کشور قرار است سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در این بندر اقیانوسی انجام دهد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار و سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار با توجه به موقعیت ویژه خود می‌تواند در سیاست‌های راهبردی نقش آفرینی کند.
وی بیان کرد: اتصال بندر چابهار به راه‌آهن در آینده، سبب معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران، افزایش ظرفیت سالانه تخلیه و امکان پهلوگیری کشتی‌های 100‌هزار تنی در بندر چابهار در آینده می‌شود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 422466

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/422466/۵۰۰-میلیارد-ریال-تکمیل-سد-زیردان-سیستان-بلوچستان-اختصاص-یافته

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir