۰

افزایش جذب گردشگران خارجی در سیستان و بلوچستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پایداری خوبی که در بحث امنیت استان داریم وضعیت جذب گردشگران نسبت به گذشته افزایش یافته است.
افزایش جذب گردشگران خارجی در سیستان و بلوچستان
به گزارش چهاربهاران، مجتبی میرحسینی اظهار کرد: در حال حاضر 63 واحد تاسیسات گردشگری در استان وجود دارد.
وی بر استاندارد سازی تاسیسات گردشگری تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: ارتقای سطح خدمات به منظور رفاه حال هرچه بیشتر گردشگر در مقصد سفر خواهد بود در حال حاضر نیز با توجه به آسیب شناسی صورت گرفته استاندارد سازی تاسیسات اقامتی و پذیرایی با برنامه ریزی خاصی منطبق با ضوابط و شرایط موجود در نظر گرفته شده است که در نظر داریم در چهار مسیر گردشگری سیستان، تفتان، ایرانشهر و سواحل مکران زیر ساخت ها را ایجاد کنیم.
میرحسینی تصریح کرد: افرادی را در پایانه های مرزی با مدرک تحصیلی زبان انگلیسی برای راهنمایی گردشگران خارجی مستقر کردیم که این اقدام در جذب بیشتر گردشگران خارجی به استان بسیار موثر است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه مشتری مداری اساس کار واحدهای گردشگری است، اظهار کرد: با رعایت برخی اصول مانند اخلاق حرفه‌ای، رعایت مبادی آداب و حفظ اصالت و هویت ایرانی باید فرهنگ ایرانی بودمان را به رخ بکشیم که این مسئله مطمئنا توسط واحدهای گردشگری که با گردشگران داخلی و خارجی مواجه هستند، اتفاق خواهد افتاد.
وی در ادامه به مبحث آموزش نیروی انسانی در این واحدها اشاره و اظهار کرد: آموزش کاربردی و حرفه‌ای در واحدهای گردشگری در اولویت کار قرار گیرد چراکه از ضروریات است که آموزش راهنمایان گردشگری و توانمند سازی جامعه محلی در مناطق گردشگری را در برنامه های خود جای دهیم.
این مسئول بیان کرد: در حاضر مشکل واحدهای اقامتی ما در ارتباط با بیمه و مالیات است که با توجه به نبود مسافر در تمام فصول سال نگاه ویژه ای را از دولت در این زمینه را انتظار داریم.
وی با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در چند سال گذشته فقط کار فروش بلیط انجام داده و نتوانستن فعال در حوزه گردشگری باشند افزود: دفاتر خدماتی گردشگری باید خدمات مطلوبتری با توجه به آموزشهایی که به آنها ارایه می شود در اختیار مردم قرار دهند.
میر حسینی با بیان اینکه برای فعال کردن دفاتر خدمات گردشگری جلساتی در حوزه تبلیغات و بازاریابی برگزار و راهکارهایی به آنها ارائه شده اظهار کرد: برای این منظور تور راهنماییان گردشگری که در دفاتر مختلف ایران کار می کنند را به استان آوردیم تا با این دفاتر آشنا شوند و بتوانیم حجمی از مسافر را توسط دفاتر خود در سطح استان چه داخلی و خارجی جا به جا کنیم.
وی هزینه بر بودن سفر به استان و دور بودن استان از مناطق مراکز جمعیتی را یکی از دلایل کم بودن حضور گردشگران به این استان دانست و اضافه کرد: این موضوع باید در سیاست گذاری دولت قرار گیرد تا بتوانیم زیر ساختهای گردشگری و یارانه لازم را به واحد گردشگری بدهیم.
وی تصریح کرد: برنامه هایی چون همایش شعر ،فیلم و عکس از جاذبه های استان و فیلم های کوتاهی در ارتباط با معرفی استان در بهمن ماه ،تور دوم راهنماییان گردشگری اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه،گردشگری ورزشی در زاهدان در منطقه کویر لوت و منطقه تفتان به صورت بین المللی در حال اقدام که در بهمن و اسفند اجرایی می شود و بحث دعوت از سفرای کشورهای مختلفی که با توجه به ذهنیتی که به این منطقه داشتند مانع حضور افراد به این منطقه شده که از طریق سازمان میراث فرهنگی معاونت گردشگری  و وزارت خارجه دعوت کردیم شرایط را از نزدیک ببینند از جمله برنامه هایی است که تا پایان سال در استان شاهد خواهیم بود.
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 422390
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *