۰
گزارش چهاربهاران از گردش ۴ روزه استاندار سیستان وبلوچستان به جنوب استان؛

از وعده بهره برداري پل روگذر تا اهدای لوح تقدیرمولوی اهل سنت شهر نگور به اوسط هاشمی

استاندار سیستان بلوچستان در سفر 4 روزه به جنوب استان از شهرهای زرآباد و نگور بازدید و چند طرح عمرانی را افتتاح کرد.
استاندار
استاندار
به گزارش چهاربهاران، علی اوسط هاشمی در سفر به جنوب استان و بازدید از طرح های عمرانی بخش دشتیاری چابهار، حضور در نماز جمعه اهل سنت شهر نگور، طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان چابهار از مهمترین برنامه های سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان چابهار به حساب می آید.
 
طرح آبرسانی به 208 روستای بخش دشتیاری تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید
 
علی اوسط هاشمی در بازدید از منطقه دشتیاری افزود: استفاده از ظرفیت کشاورزی در بخش دشتیاری شهرستان چابهار موجب رونق اقتصاد در این منطقه خواهد شد.
 
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان به عملکرد دولت در شهرستان چابهار پرداخت و گفت: محرومیت مناطق روستایی شهرستان چابهار از آب شرب نشان از بی توجهی به مردمان روستایی دارد.
 
 

 
وی ادامه داد: فقط ٢٦ درصد از مناطق روستایی چابهار در حال حاضر از آب شرب و بهداشتی بهره مند هستند.
 
وی افزود: عملیات آبرسانی به حداقل ٢٦١ روستا از مناطق تلنگ، پلان و پیرسهراب شهرستان های چابهار و قصرقند با اعتباری بالغ بر ١٠٠ میلیارد تومان تا هفته دولت سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد: با اجرای این طرح آبرسانی، شاهد افزایش یک درصد شاخص ملی خواهیم بود.
 
پل روگذر ریمدان با اعتباری بالغ بر ده میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد
 
استاندار پس از این بازدید به محور مواصلاتی ریمدان عزیمت کرد و از پل روگذر در حال ساخت ریمدان بازدید کرد.
 
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: صنعت حمل و نقل و توسعه راه ها و جاده های استان باید به سمت و سویی برود که بتوان از ظرفیت های موجود به نحو مطلوب استفاده کرد و در این خصوص می بایست ابتدا زیرساخت های اساسی را فراهم کرد.
 
 

 
هاشمی تاکید کرد: توسعه یک استان و یک کشور به طور مستقیم به توسعه جاده ها مرتبط است و یکی از مولفه ها و شاخص های توسعه صنعت حمل و نقل بوده ولی منظور از حمل و نقل تنها جاده نیست و شامل حمل و نقل ریلی و هوایی نیز می شود که در این راستا نیز برنامه های جدی در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی به بازسازی محور ریمدان اشاره کرد و گفت: ایجاد روابط تجاری چابهار و گوادر پاکستان موجب رونق بخش دشتیاری چابهار خواهد شد.
 
استاندار در ادامه سفر خود از روند اجرای طرح آبرسانی به مجتمع ٢٦١ روستای تلنگ، پلان و پیرسهراب شهرستان های چابهار و قصرقند بازدید کرد که آب مورد نیاز این روستاها از سد زیردان تامین می شود.
 
وی همچنین در جریان طرح مطالعاتی آبرسانی به ٢٠٧ روستای نگور، کمبل، سلیمان، سند، میرثوبان و باهوکلات شهرستان چابهار قرار گرفت که آب مورد نیاز آن از سد پیشین تامین خواهد شد.
 
حضور استاندار در نمازجمعه شهر نگور و اهدای لوح تقدیر از سوی امام جمعه اهل سنت شهر نگور
 
 

.

 
 
استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از بخش زرآباد: از احداث دبیرستان شبانه روزی تا ساخت مرکز درمانی مختص بانوان در زرآباد
 
علی اوسط هاشمی بر شناسایی ظرفیت های بخش زرآباد تاکید کرد و افزود: وجود زمین حاصلخیز و کشت محصولات کشاورزی به طور مکرر در طی سال از ویژگی های مهم این بخش است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با اشاره به شناسایی ظرفیت های بخش زرآباد بیان کرد: تدوین سند توسعه بخش زرآباد نقطه عطفی در شکوفایی این دیار خواهد شد که نیازمند مشارکت مردم در این زمینه است.
 
وی تاکید کرد: احداث دبیرستان شبانه روزی در زرآباد در دستور کار مسئولین شهرستان قرار گیرد.
 

 
هاشمی از ساخت مرکز درمانی مختص بانوان در زرآباد خبر داد و گفت: احداث مرکز زایشگاه در این منطقه پس از تصویب در کمیته توسعه شهرستان کنارک در دستور کار قرار گیرد.
 
استاندار ضمن افتتاح مجتمع پرورش مرغ گوشتی شرکت تعاونی مهر 11 چابهار گفت: این مجتمع با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیون ریال در شهر نگور احداث شده است.
 
 

 
برای تکمیل راه ارتباطی زرآباد به نیکشهر به طول ۱۳۵ کیلومتر، ببیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است
.
استاندار سیستان و بلوچستان با لباس محلی در بازدید از بخش دشتیاری
 
 

.

 
بازدید از پل روگذر در حال ساخت ریمدان، زمین های کشاورزی، کشتارگاه صنعتی دام نگور و طرح آبیاری تحت فشار باهوکلات و افتتاح مجتمع پرورش مرغ گوشتی شرکت تعاونی مهر ١١ چابهار از مهمترین برنامه های سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان چابهار به حساب می آید.
 
/انتهای پیام
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 422371
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *