۰
چهاربهاران از افزایش پدیده یقه سفیدها در بندری روبه توسعه گزارش می دهد:

افزایش میزان سیاه پولشویی در چابهار/ پیشرفت وصنعتی شدن ماحصل مدیرانی شایسته وجهادی است/ مدیریت تخصصی است نه قومیتی و نژادی

با افزایش پدیده یقه سفیدها در بندر رو به توسعه چابهار با مدیریت نادرست و کاهش انگیزه کاری میزان سیاه پولشویی در این بندر رو به رشد است.
مدیدریت
مدیدریت
به گزارش چهاربهاران، در جرم‌شناسی یقه سفید به  جرایمی که فرد متعلق به طبقه بالای جامعه که از نظر سیاسی، اقتصادی یا اجتماعی صاحب نفوذ  وقدرت هستند مرتکب می‌شوند به اعتبار وضع ظاهری آراسته آن‌ها «جرم یا بزهکاری یقه سفید‌ها» نامیده می‌شود.
 
 مسئولینی که خودشان باید ناظر کارها باشند ولی متاسفانه خود مجرم میشوند و معمولا دارای حاشیه امنی هستند؛ این تعبیری است از افرادی که ظاهری آراسته دارند ولی در باطن دچار تخلفات مالی می گردند اطلاق می شود وپدیده یقه سفید به وجود می آید.
 
انتصاب مدیران با نگاه سیاسی و پدیده اختلاس
 
ضعف در سیستمهای کنترلی  ونظارت ضعیف این نوع تخلفات را مضاعف می کند واگر رویکرد انتخاب مسئولان از شایسته سالاری و تخصص به قومیت، نژاد و یا به تعبیری حزبی و جناحی پیوند زده شود مشکلاتی از این قبیل بیشتر گسترش می یابد.
 
تغییر و جابجایی مدیران در کشور و در ادوار مختلف اکثرا بر اساس نگاه های حزبی و جناحی صورت می گیرد در حالی که جابجایی مدیرای برای تطبیق با سیاستهای اقتصادی و مدیریتی کلان قابل توجیه خواهد بود و تغییر مدیران، صرفا با نگاه حزبی و جناحی کوتاه مدت آثار زیانباری برای توسعه کشور خواهد داشت.
 
قوانین موجود در کشور در مبارزه با فساد های مالی و اقتصادی تدوین شده و عاری از نقص است مشکل در اجرای قوانین و تفسیرهایی است که موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای کشور شده است.
 
میهن پرستی و رابطه آن با توسعه
 
کارشناس ارشد علوم اجتماعی با اشاره به نگاه مدیران کارمندان و کارکنان به خبرنگار چهاربهاران گفت: نگاه مدیران کارمندان و کارکنان اگر عشق به میهن، پیشرفت و توسعه ایران اسلامی و سربلندی آن باشد،  وآن را مقدم بر ثروت اندوزی و کسب مال از طریق نامشروع کند ویا در نگاهی کلی  پس از خدا منافع ملی را اولویت خود قرار دهند، آیا دوباره شاهد تخلفات و اختلاس و مفاسد اقتصادی خواهیم بود؟
 
علی ابراهیم زاده افزود: رسیدن به افق 20 ساله نگاه همگرایی ملی می طلبد؛ چگونه است که یک مالزیایی با تمام توان و انگیزه برای چشم انداز 2020 خود تلاش می کند ویا دانش آموزان و نوجوانان چینی بدون دریافت هیچ هزینه های تمامی امورات مربوط به خدمات المپیک 2008 چین را انجام می دهند ولی این نگاه در بین نوجاوانان ما متاسفانه وجود ندارد.
 
وی ایجاد انگیزه در مردم بخصوص در نوجوانان و دانش اموزان وظیفه خطیری دانست و بیان کرد: در قدم اول خانواده و در گام بعدی آموزش و پرورش وظیفه ایجاد انگیزه در مردم بخصوص در نوجوانان و دانش اموزان که بسیارخطیر ومهم را برعهده دارد و رسانه های عمومی ابزارهای تاثیر گذار ومهم فرهنگی در این باره می توانند کمک زیادی داشته باشند.
 
چابهار رو به رشد و صنعتی مدیرانی شایسته و لایق می خواهد
 
توجه کشورهای آسیای مرکزی به چابهار به سبب موقعیت بسیار استثنایی این بندر لزوم تسریع در نهایی کردن فازهای دو وسه اسکله شهید بهشتی را شدت می بخشد واز آن سو صنایع پتروشیمی و فولاد گامهای بعدی توسعه می باشد که صنایع جانبی بسیار زیادی را در بر خواهد گرفت.
 
چگونه می توان شاهد چابهاری رو به رشد به عنوان کریدور شمال-جنوب رسید در حالی که برخی از مدیران آن نخست به جیب خود می اندیشند تا پیشرفت و آبادانی کشور فسادهای مالی در برخی از  ادارات و اختلاس اخیر در منطقه آزاد وقایعی  است که این روند را کند می کند.
 
افق چند سال آینده چابهار مدیرانی لایق، توانمند و شایسته می خواهد تا شاهد رفاه، رونق اقتصادی و اشتغال دراز خطه از ایران اسلامی مان باشیم.
انتهای پیام/
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۷
کد مطلب: 422369
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *