۰
رئیس اجرایی دولت افغانستان در جمع مدیران و مسولان دو کشور در دانشگاه آزاد چابهار:

ایران در محور اول توسعه اقتصادی افغانستان قرار دارد/ جمهوری اسلامی ایران وافغانستان پیوندی ناگسستنی در زمینه فرهنگی وسیاسی دارند

رئیس اجرایی دولت افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران به سبب پیشینه تاریخی و فرهنگی و موقعیت بسیار مناسب جغرافیایی، در محور اول توسعه اقتصادی افغانستان قرار دارد.
عبدالله
عبدالله
به گزارش چهاربهاران، عبدالله عبدالله در جمع مدیران و مسولان دو کشور در دانشگاه آزاد چابهار؛ ضمن اشاره به کمکهای جمهوری اسلامی ایران به افغانستان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری اسلامی و دوست همواره در کنار مردم افعغانستان بوده و حضور در کنار مسئولان جمهوری اسلامی ایران برایمان غریب نبود.
وی با اشاره به نزدیکی های بسیار زیاد فرهنگی و زبانی جمهوری اسلامی ایران با افغانستان افزود: این دو کشور به سبب نزدیکی زیاد قومی ونژادی پیوندی ناگسستنی با یکدیگر دارند.
رئیس اجرایی افغانستان از طرح سه یادداشت تفاهم خبر داد و بیان کرد: طی دیدارهای اخیر بخصوص دیدار از مقام معظم رهبری مقرر شد در سه حوزه ورزشی، گردشگری ومیراث فرهنگی طرح های مشترکی برنامه ریزی و اجرا شود.
عبدالله عبدالله ضمن تاکید بر اجرای سیاستهای اقتصاد محور در افغانستان ایران را اولویت اول اقتصادی این کشور عنوان کرد و افزود: پیشینه روابط اقتصادی ایران و افغانستان بسیار طولانی است وجمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در بازسازی افغانستان سهم بسیار زیادی داشته به عنوان اولویت اول اقتصادی دولت افغانستان قرار دارد.
وی موقعیت بندر چابهار را فرصتی بسیار مناسب برای ترانزیت کالا به افغانستان دانست و خاطر نشان کرد: موقعیت بسیار مناسب بندر چابهار به عنوان بندر ترانزیتی فرصتی مغتنم تامین کالاهای مورد نیاز افغانستان است و باید از آن استفاده کنیم.
رئیس اجرایی افغانستان چابهار را مطمئن ترین وامن ترین راه برای انتقال کالا به افغانستان دانست و گفت: چابهار نقطه امنی برای صدور کالا به افغانستان محسوب می شود و دولت افغانستان مصمم است روابط خود را در عرصه های تجاری، فرهنگی وسیاسی گسترش دهد.
به گزارش چهاربهاران، عبدالله عبدالله رئیس اجرای دولت اسلامی افغانستان در جریان سفر یک روزه به بندر چابهار از طرح توسعه بندر شهید بهشتی و اسکله شهید رجایی منطقه آزاد بازدید و در نشست مسئولان سازمان بنادر ودریانوردی کشور در چابهار شرکت می کند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 422360
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *