۱

جذب 40 هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه درجذب 40 هزار بازمانده ازتحصیل دراستان سیستان وبلوچستان به صورت مراجعه خانه به خانه گام بزرگی انجام شده، گفت: جذب بازماندگان از تحصیل در آموزش و پرورش یک نوع عدالت آموزشی است.
مدرسه
مدرسه
به گزارش چهاربهاران، علی اصغر فانی در گردهمایی معاونین پژوهش و برنامه‌ریزی استان‌های سراسرکشور، اظهار کرد: رشد جمعیت دانش آموزی به دلیل تلاش ما در بازگرداندن بازماندگان از تحصیل بوده است.
فانی افزود: تعداد 40 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شده اند این یعنی عدالت آموزشی که در دولت یازدهم اتفاق افتاده است.
وزیر آموزش و پرورش بااشاره به اجرای موفقیت آمیز ساماندهی نیروی انسانی درسال تحصیلی جاری تصریح کرد: آموزش و پرورش طی دو سال و نیم گذشته 70 هزار خروجی داشته اما هیچ ورودی نداشتیم و باساماندهی نیروی انسانی شاهدبازگشایی مطلوب مدارس درمهر94 بودیم.
وی ادامه داد: برخی معاونان پژوهشی و برنامه ریزی استان ها از تدریس 6 ساعته مدیران و معاونان و تراکم بالای کلاس ها اعتراض دارند در حالی که با این سیاست توانسته ایم کمبود معلم را جبران کنیم.
وزیر آموزش و پرورش بابیان این که 110 مدرسه تک دانش آموز و4هزارو 800 مدرسه با کمتر از 5 دانش آموز در کشور وجود دارد،تصریح کرد: هزینه تحصیل در مدرسه تک دانش آموزی برای یک دانش آموز 30 میلیون تومان است وآموزش وپرورش در عمل توانسته است شعار عدالت آموزشی را محقق کند و این دستاورد دولت تدبیر و امید است.
وی تاکید کرد: هیچ دانش آموزی نبوده که تاکنون به دلیل نبود مدرسه از تحصیل بازمانده باشد و اگر دانش آموز به دلیل مشکل اقتصادی و فرهنگی از تحصیل بازماندبازگرداندن آن به مدرسه از قدرت وزیرآموزش و پرورش خارج است.
فانی با اشاره به اینکه بزگترین و سخت‌ترین کار در نظام‌های مدیریتی تحول در نظام مدیریتی است گفت: خیلی از دولت‌ها تلاش کردند در نظام‌های اداری و مدیریتی تحول ایجاد کنند ولی اقدامی دشوار است.
وی افزود: اگر بخواهیم در نظام اداری تحول ایجاد کنیم باید در آدم‌ها نیز تحول ایجاد شود همین آدم‌ها نیز باید نظام اداری را متحول کنند که کار سختی است.
وزیر با اشاره به اینکه پیشنهاد شده ستاد،استان ها و مناطق 20 درصد بخشنامه‌هایشان به مدارس کم کنند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یک دستگاه دستوری نیست با مدیریت پادگانی اداره نمی‌شود مدیران ما باید اقدامات لازمه را بپذیرند تا به نحو احسن انجام دهند.

خبرگزاری ایسنا
انتهاي پیام
يکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 422317
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *