۰
امام جمعه موقت شهرستان چابهار:

نطفه انقلاب اسلامی در حماسه قیام ۱۵ خرداد بسته شد

امام جمعه موقت شهرستان چابهار: قیام ۱۵ خرداد یکی از مهمترین رویداد های تاریخی و سیاسی کشور است که در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.
نطفه انقلاب اسلامی در حماسه قیام ۱۵ خرداد بسته شد
حجت‌الاسلام احمدعلی قاسم‌زاده در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: ۱۵ خرداد یک امر روشن تاریخی است امری که در دیدگاه تاریخ کاملاً روشن و واضح است در آن روز رژیم حاکم بر کشور به فرهنگ و ملت ایران ظلم کرد و می‌خواست با این ظلم به استبداد خود بها و تداوم دهد؛ اما ازآنجاکه خدای سبحان حافظ دین خودش است این نتیجه عکس داد و زمینه‌ساز برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی شد.

 وی با اشاره به اینکه جوانان نقش مهمی در حماسه قیام ۱۵ خرداد داشتند، خاطرنشان کرد: در آن زمان جوانان برومند این کشور علیه حکومت شاهنشاهی قیام کردند و فرزندان این انقلاب و فرزندان گمنام روح‌الله آرام‌آرام کنار هم جمع شدند و یک کار بزرگ فرهنگی را در کشور برای مبارزه با ظلم و استبداد آغاز کردند و در نتیجه در بهمن سال ۵۷ به شکوفایی خودش رسید و جمهوری اسلامی بر این کشور حاکم شد و این یک واقعیت مسلم تاریخ است.

 حجت‌الاسلام قاسم‌زاده با بیان اینکه پایه و اساس و نطفه انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد بسته شد، تصریح کرد: این روز  که از مهم‌ترین روزهای تاریخ سیاسی و انقلاب کشور است یادآور حماسه مردم ما و یادآور نهضت فرهنگی مردم ما و همچنین یادآور بزرگداشت و نهضت جهانی اسلام است.

 امام‌جمعه موقت شهرستان چابهار، اظهار داشت: ۱۵ خرداد روزی بود که استبداد با همه قوا به اسلام  حمله کرد به همین خاطر امام خمینی (ره) این روز را عزای عمومی اعلام کردند.

 وی با اشاره به اینکه در کتب درسی به این رویداد تاریخی اشاره شده است، بیان کرد: یقیناً دلسوزان و کارشناسانی هستند که به طور عمیق این رویداد تاریخی را به‌صورت یک درس در کتاب‌های درسی قید کنند و چنین  آثار فرهنگی را برای کشورمان حفظ کنند.

انتهای خبر/
 
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 457895
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *