۷
امام جمعه نگور:

کسی که اهل بیت را دوست ندارد ایمان ندارد/شجاعت و شهامت اصلی ترین ویژگی امام حسین (ع)از دیدگاه اهل سنت است

مولوی عبدالرحمن عارفی،گفت:امام حسین (ع) جز اهل بیت رسول خدا است و اهل بیت (ع)از دیگاه جامعه اهل سنت از بزرگترین و پاک ترین افراد محسوب می شوند
کسی که اهل بیت را دوست ندارد ایمان ندارد/شجاعت و شهامت اصلی ترین ویژگی امام حسین (ع)از دیدگاه اهل سنت است
مولوی عبدالرحمن  عارفی امام جمعه شهر نگور در گفت وگو با خبرنگار چهاربهاران،بیان کرد:امام حسن(ع) و امام حسین(ع)  اولاد پیامبر (ص) و جز اهل بیت هستند و حضرت محمد(ص) در مقام این دو بزرگوار فرموده است که حسن(ع) و حسین(ع) از سرداران بهشت اند.

وی با اشاره به اینکه همانگونه که به برخی از بزرگان اسلام  ایمان داریم به اولاد پیامبر(ص) هم ایمان داریم،تصریح کرد: محبت اهل بیت نیز جزء ایمان مسلمانان است کسی که اهل بیت را دوست ندارد ایمان ندارد و اهل تسنن در نمازی که می خوانند در قسمت تشهد به اهل بیت صلاة و سلام  می فرستند(اَللَّهُمَّ بَارِکْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ عَلَی آلِ مَحَمَّدٍ ) این نشانه این است که اهل سنت ایمان کامل و یقین کامل به اهل بیت دارند.

مولوی عارفی با بیان اینکه افردی در پی ایجاد اختلاف و تفرقهافکنی هستند،یادآور شد:افرادی می‌خواهند تفرقه افکنی کنند و می‌گویند اهل سنت به اهل بیت ایمان ندارند اینان کسانی هستند که اختلاف را زیاد می کند و اغتشاش گرند ما کاملاً به این مسائل ایمان داریم.

امام جمعه شهرنگور با اشاره به اینکه در تقویم سال بعضی روزها ولادت و بعضی روزها شهادت است،خاطرنشان کرد: تاسوعا و عاشورای حسینی روز شهادت است و کسی نباید دراین روز شادی کندوجشن بگیرد.

مولوی عارفی با بیان اینکه هدف قیام  امام حسین(ع) سربلندی دین و پیامبر و احیاو اجرای احکام الهی و نجات مردم از ظلم و ستم یزید بوده،تصریح کرد: امام حسین (ع) و یاران ایشان برای احیای اسلام در مقابل ظالم ایستادگی کردند و از قرآن و پیغمبر ودین پیغمبر دفاع کردند.

وی در ادامه افزود: قیام حسینی نشانگر این است که در هر زمان مسلمانان بایستی در مقابل ظالم ایستادگی کنند و با شهامت برای احیای کریمة الله مبارزه کنند واگر امام حسین(ع) برای دفاع از اسلام نمی رفت دینی به ما نمی رسید، ایشان با شهامت نشان داد که تا قیام قیامت باید در مقابل ظلم ایستادگی کرد و از حق مسلمانان دفاع کرد.

مولوی عارفی،اظهار کرد: اصلی ترین ویژگی امام حسین علیه السلام در دیدگاه اهل سنت شجاعت و شهامت و پایبند بودن ایشان به دین اسلام و نماز بوده چنانچه در عین حال در سخت‌ترین شرایط نیست نماز جماعت را برپا نمودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:ارادت اهل سنت جزء ایمان آنهاست و بدون صلاة و سلام نماز اهل سنت کامل نیست و کسی که اهل بیت را دوست ندارد ایمان ندارد.

انتهای پیام/
شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 457567
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *