۰
کارشناس امور سیاسی چابهار در گفتگو با چهاربهاران:

سخنرانی اخیر ترامپ موجب همبستگی همه نیروها و احزاب داخلی شد/ ترامپ از قدرت محور مقاومت به رهبری ایران هراس دارد

کارشناس امور سیاسی چابهار گفت: اقدامات و سخنرانی چند روز گذشته ترامپ موجب همبستگی بین همه نیروها و احزاب داخلی کشور شد و نشان داد که از قدرت محور مقاومت به رهبری ایران هراس دارد.
سخنرانی اخیر ترامپ موجب همبستگی همه نیروها و احزاب داخلی شد/ ترامپ از قدرت محور مقاومت به رهبری ایران هراس دارد
مرتضی دهقان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به سخنرانی وقیحانه رئیس جمهور امریکا اظهار کرد: پس از پیش پرداخت تمامی تعهدات برجامي و دادن امتیازات بی سابقه از طرف ایران، رئیس جمهور آمریکا در نطقی وقیحانه، عدم پایبندی جمهوری اسلامی را به برجام اعلام کرد و در ادامه سیاست های خصمانه خود همچنان که قبل از انعقاد توافق برجام پیش بینی میشد اینبار به بهانه های مسائل صددرصد غیرهسته‌ای از جمله حضور فعالانه و مقتدرانه سپاه در منطقه و فعالیت های دفاعی موشکی کشور، اعمال فشارهای تحریمی جدید را به دست کنگره آمریکا سپرد.

وی افزود: این رفتار کدخدا مآبانه طرف غربی بار دیگر ثابت کرد که آنها هرگز حاضر به انجام تعهدات برجامي و عقب نشینی از مواضع انحصاری شان نیستند و با هر قدمی که ما عقب ميگذاريم آنها بیش از پیش برای جلو آمدن و محدودتر کردن جمهوری اسلامی جريح تر میشوند.

دهقان بیان کرد: همچنان که از استراتژی فعلی آمریکا نیز میتوان دریافت که بازگشت به متن برجام و ایجاد محدودیت های جدی در بخش های انقلابی و موثر کشور من جمله فشار بر سپاه و جلوگیری از پیشرفت صنعت موشکی با نظارت های بی سابقه از سایت های نظامی و استراتژیک مان را دنبال می کنند تا در نتیجه این سیاست گذاری بتوانند از حضور متنفذانه جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه با تروریسم منطقه جلوگیری کند و جزیره ثبات و امن منطقه یعنی ایران را با ناامن کردن از فرماندهی محور مقاومت خارج سازند.

وی ادامه داد: فارغ از استراتژی قلدرمآبانه ترامپ که حتی تهدید خود را با مطرح کردن این نکته که اگر کنگره آمریکا نتواند با اعمال فشارهای جدید و البته با همراهی اروپاییان، جمهوری اسلامی را مجددا به پای میز مذاکره بکشاند، به برجام پایان خواهد داد رسمیت و جدیت بخشید اما اکنون کیفیت پاسخگویی عملی دولت آقای روحانی در خصوص سرانجام این چالش ها بسیار حائز اهمیت است.

نکته قابل تامل اینجاست که آیا تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، این یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا را نقض فاحش برجام میدانند یا خیر؟

کارشناس امور سیاسی گفت: حتما اگر دولت جمهوری اسلامی با اتکا به پشتوانه مردم در صحنه و ظرفیت های درونی و انقلابی خود در این مرحله از اجرا نشدن و نقض فاحش برجام توسط آمریکا به پاسخی عزتمندانه همت بگمارد خواهد توانست تا استراتژی اعمال فشار از طریق تحریم از طرف سران غربی به بهانه های بعدی و جدیدتر به طور مثال حقوق بشر را نیز بطور کامل خنثی سازد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 450381
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *