فعال فرهنگی چابهار در گفتگو با چهاربهاران:

اربعین تجلی زیبایی از ایثار و انسانیت گروه های مختلف مردمی است/ لزوم تمهیدات و توجه ویژه دولت به زائران اربعین حسینی

20 مهر 1396 ساعت 6:20

فعال فرهنگی چابهار گفت: حرکت پرشور مردم از سراسر جهان در اربعین حسینی نشان از تجلی زیبایی از ایثار و انسانیت گروه های مختلف مردمی است.


مرتضی دهقان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به پر محتواترین حماسه تاریخی بشریت اظهار کرد: بزرگترین تجمع عالم بشریت در عین گوناگونی و تنوع در نژاد و زبان و رنگ و حتی دین و مذهب اما در قالبی به مراتب یکپارچه و متحد در اربعین حسینی و در مکانی که عظیم ترین و پرمحتواترين حماسه تاریخ بشریت را به خود دیده است حادث میشود و در سراسر جهان چشم نوازی میکند.

وی افزود: پیام و نتیجه این تجمع و تحرک و حضور پرشور و مثال زدنى حتما موجب تایید و تاثیر حماسه ناب و فلسفه متنفذ و پرمحتواى نهضت عاشورا است.

دهقان اربعین را جلوهه ای بی نظیر ایثار و فداکاری دانست و بیان کرد: نهضتی که برای احیای حق و عدالت و درنهایت سعادتمندي بشر براساس آموزه های حقیقی دین اسلام، هرگونه مشقّت و سختی را در خود حل کرد و جلوه های بی نظیر ایثار و فداکاری و وفاداری و صبر را در ابعاد متعالی انسان متجلّی کرد.

فعال فرهنگی شهرستان تصریح کرد: حرکت پرشور مردم از سراسر جهان در اربعین حسینی در هیاهوی تحولات و تحرکات منطقه که ناامنی و اغتشاش را دربرداشته است مشخصا به مثابه پادزهری در مقابل وحشی گری و خوی حیوانی تروریسم سعودی_صهیونیستی داعش عمل میکند و آزادگی و انسانیت و برادری را در مقابل تعصبات پوچ و وحشی گری متعصبانه سردمداران تروریسم آمریکایی منطقه به عرصه نمایش میگذارد.

وی ادامه داد: این ظرفیت بزرگ و فرصت فوق العاده برای تثبیت آرمان های اصیل انقلاب اسلامی که همانا در تداوم همان نهضت عاشورای حسینی به منصه ظهور رسیده است البته که بايست مورد توجه ویژه بخش ها و لایه های مختلف کشور من جمله دولت جمهوری اسلامی قرار داشته باشد.

مرتضی دهقان با اشاره به لزوم تمهیدات و توجه ویژه دولت به زائران اربعین حسینی خاطرنشان کرد: هرچند که اخیرا متاسفانه اخباری از هزینه های جدید و بیشتر از سال گذشته برای تهیه روادید و عبور از مرزهای کشور به گوش میرسد اما از دولتمردان انتظار میرود تا با توجه به روابط خوب موجود با کشور عراق، تمهیدات لازم جهت حضور هرچه راحت تر مردم در این حرکت عظیم معنوی و سیاسی برای رفع مشکلات در تهیه روادید و حتی لغو مقطعی آن در ایام اربعین و عبور سهل و سریع از مرزهای کشور و همچنین حفظ امنیت و نظم در آن سوی مرز کشور و در مسیرهای پیاده روی تدارک دیده شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 450370

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/interview/450370/اربعین-تجلی-زیبایی-ایثار-انسانیت-گروه-های-مختلف-مردمی-لزوم-تمهیدات-توجه-ویژه-دولت-زائران-حسینی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir